Førstegangs og morkaken fremme

Julismil

Glad i forumet
❤ Juliskattene 2018 ❤
FebbisBebbis2021 ❄️
Hei! Overskriften sier det meste - jeg er førstegangsgravid og med morkaken fremme. Er 18+2 idag og er så utålmodig på å kjenne liv! Har de siste ukene kjent noe som best kan beskrives som dult fra innsiden. Har kun kjent det på en og samme plass. Har innbilt meg at det må ha vært vesla, men vet det er tidlig tatt i betraktning morkaken plassering. Vet ganske sikkert at alt står bra til, da vi nylig har sett en frisk og fin jente på OUL, men hadde vært fint å kjenne noe snart. Noen med samme erfaring? Når kjente du de første bevegelsene? :)

Jeg er også førstegangs og er 18+3 i dag. [emoji4] Jeg har ikke morkaken på fremsiden, men har fortsatt ikke kjent noe til småen i magen enda. Det er helt individuelt når man kan kjenne bevegelse og ikke noe man skal sammenligne med andre. Det eneste som er en slags standar er vell at du skal kunne kjenne daglig bevegelse fra uke 24(?) tror jeg.

Jeg har også morkaka framme. Jeg kjenner smådult på innsiden på sidene av og til nå. Men fikk beskjed at jeg måtte være tålmodig og at det ville gå noen uker til før jeg kjente ordentlig når prinsessa hadde danseshow inni der [emoji85]

Jeg har også morkaken foran og er 18+0 i dag. Kjenner små dult på sidene og nederst i magen innimellom og dette har jeg kjent siden ca 15+3/4. Jeg tenker at det uansett er veldig individuelt hvor tidlig man kjenner liv og morkaken kan jo ha litt ulik plassering også selv om den er foran. Min ligger f.eks. foran mot toppen, og det forklarer hvorfor jeg kjenner mest nederst i magen. Det varierer også veldig fra dag til dag hvor mye jeg kjenner. Forrige uke kjente jeg masse, mens denne uken har det vært roligere. I dag har det likevel vært en del.

Gleder meg til jeg kjenner mer og oftere

Jeg har morkaken bak og er iallefall utålmodig:hilarious: Kjenner noe, men det er ikke ofte eller mye så tar meg selv i å bli bekymret.
Er 20+1 i dag og hadde trodd jeg skulle kjenne mye mer per nå. Jordmor beroliga meg og det er jo veldig individuelt og hun selv kjente ikke noe før i uke 23. Får bare smøre seg med litt tålmodighet :)

Hei! Overskriften sier det meste - jeg er førstegangsgravid og med morkaken fremme. Er 18+2 idag og er så utålmodig på å kjenne liv! Har de siste ukene kjent noe som best kan beskrives som dult fra innsiden. Har kun kjent det på en og samme plass. Har innbilt meg at det må ha vært vesla, men vet det er tidlig tatt i betraktning morkaken plassering. Vet ganske sikkert at alt står bra til, da vi nylig har sett en frisk og fin jente på OUL, men hadde vært fint å kjenne noe snart. Noen med samme erfaring? Når kjente du de første bevegelsene? :)
Hadde morkaka på fremre vegg sist, da var jeg førstegangs. Kjente første tydelig dult 18+2. Mannen fikk kjenne lette dult utenpå 18+6. Opplevde at jeg sjeldnere kjente veldig tydelig spark med morkaka fremme, og mest tydelig ut mot sidene, sikkert der morkaka ikke lå :)

Med første jenta så hadde jeg også morkaka på fremsiden, kjente bevegelser fra uke 18/19 omtrent da [emoji4] denne jenta har jeg kjent i flere uker allerede [emoji28] (er 18+1 nå og morkaka på fremsiden denne gangen også [emoji85])
Fikk du vite hvor på fremsiden morkaka lå? For det kan ha mye og si for hvor du kjenner liv [emoji6]

Jeg er også førstegangs og med morkaken fremme. Begynte å kjenne skikkelige «dult» rundt uke 24-25:)

Jeg kjente liv i uke 16. Fikk vite i dag at jeg har morkaken framme. Kjent liv helt nede og litt til høyre og jordmor da dette kunne stemme. Hun sa at tydelige spark,kunne det være at jeg måtte vente til uke 22- 24 med å kjenne. Hørte på hjertet hos jordmor med doppler og da hørte vi at hun sparket 3 ganger på få sekunder:Heartred

Jeg er andregangs, og kjente ikke noe før uke 19 denne gangen, på tross av at jeg kjente det hvert fall to uker tidligere sist Så tipper det er myyye som avhenger av morkake, babys posisjon og sikkert flere ting :)

Jeg er førstegangs med morkaken på fremsiden. Jeg har kjent spark og dult siden uke 17. Eneste plassen jeg merket de så tidlig var dog helt nederst til høyre. I starten lå jeg lenge og kjente etter. Nå er jeg 21+0 og kjenner bevegelse alle veier, uten å måtte kjenne godt etter. ☺️

Hadde morkaken fremme med førstemann :-) husker med første at ved uke 22 kunne jeg med sikkerhet si at det var støresøster jeg kjente i magen. Hadde kjent noen bevegelser fra uke 20, men ikke som jeg med sikkerhet kunne si var lille.
Er 20+3 nå, og jeg kjenner nok lillebror hver dag, men bevegelsene er så vage at jeg kjenner jeg fortsatt gleder meg til å kjenne skikkelige spark. Har morkaken fremme nå med andremann også :-)

Jeg er førstegangs med morkaka framme. Er 19+0 i dag. Og har så og si kjent bevegelse (innvendig) hver dag den siste uka. Vanskelig å kjenne noe særlig på utsiden, men håper det snart tar seg opp så pappaen også kan kjenne :D Herlig følelse!

Takk for alle svar :) 19+1 idag og kjenner fortsatt lite til ingenting. Kjenner noen dager disse små dultene på den ene plassen. Kan være morkaken ligger mer til høyre side, iom at jeg kan kjenne "noe" langt til venstre i magen. Gleder meg veldig til å kjenne henne romstere inni der på daglig basis :Heartpink:Heartpink Regner med det kommer any day!

3 gangs og 17+2... kjenner ingenting eller innbiller meg at jeg kjenner litt dult noen ganger.... Har morkaka foran! Gleder meg til å kjenne mer

Back
Topp