Førstegangs og fødselsforberedene kurs

Vi var ikke med første, skal heller ikke denne gangen :)
Jeg syntes det var bedre å lese litt for meg selv i bøker og på nett, men det er jo smak og behag.
Jeg leste også en del på fødsels historier (ikke det at det er så fødselsforberedene da, og alle fødsler er jo forskjellige). Er jo mange som ikke liker å lese slike historier før fødsel da :)

Her har ikke kommunen tilbud om fødselsforberedende kurs lenger. Alternativet er privat tilbud som koster 2200 kr :shifty: Kunne egentlig tenkt meg et slikt kurs, men tror ikke vi prioriterer å bruke så mye penger på det.
Oi det var dyrt for et kurs som i mine øyne burde være gratis for dem som ønsker det! [emoji54]

Takk for svar alle sammen! Jeg fikk tilbud om det fra jordmor allerede første time, det er visst begrenset med plasser. På min helsestasjon er kurset gratis. Jeg føler ikke jeg har noe stort behov for kurs, selvom det nok kan være nyttig samtidig. Ønsker jo ikke å ta opp plassen til noen som virkelig ønsker det heller, når det ikke er så viktig for meg. Har heldigvis enda litt tid til å tenke på det[emoji4]

Skal du ta med deg noen andre? Hva synes du om å måtte dra alene?

Tror jeg drar alene, ser ikke helt grunnen til at noen andre skal være med enn sambo[emoji5] Går helt fint å dra alene, syns det er dumt for hans del som ikke får ta del i det... Er nok mye å lære for oss som er førstegangsforeldre

Oi det var dyrt for et kurs som i mine øyne burde være gratis for dem som ønsker det! [emoji54]
Ja, synes det er veldig synd at kommunen har kuttet ut tilbudet. Som førstegangs går det allerede fryktelig mye penger til alt som må kjøpes inn.

Jeg meldte meg på i dag:) var ikke ledig før neste mnd, 30 mai, så nærmer seg termin da:) var et kort kurs på 3 timer, og det var gratis:)

Vi skal på fødselsforberedende kurs for de som får tvillinger :)
Er spent på det. :)

Vi skal :) Jordmor arrangerer, med omvisning på føden :D

Back
Topp