Førstegangs med bilder?

Bkno3293172

Andre møte med forumet
Hei alle vakre :-) er selv førstegangs og er alltid vanskelig å vite om magen "har poppa" eller om jeg bare har spist en brødskive for mye noen der ute med bilder fra uke 17-19 som de vil dele?
Og når begynte dere som er førstegangs å kjenne til noe liv? Jeg har en morkake som ligger fremfor, så her må sparkene være litt hardere for at jeg skal kunne kjenne noe, men mener allerede at jeg kan føle litt av og til hihi

Magen min igår, før var den flat når jeg lå på ryggen, så noe har skjedd :) er 19+2 :)
Har også morkaka forran, så kjenner ikke spark eller noe, men av og til ila dagen kjenner jeg "noe" som et lite pjusk eller noe sånn, så det er jo koselig :) Var en del romstering for et par uker siden, men nå har har han vel funnet en ny plass å ligge på :)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Vedlegg

• 1400453312750.jpg
    1400453312750.jpg
    53,2 KB · Visninger: 134
  • 1400453453688.jpg
    1400453453688.jpg
    41,8 KB · Visninger: 130
Magen min igår, før var den flat når jeg lå på ryggen, så noe har skjedd :) er 19+2 :)
Har også morkaka forran, så kjenner ikke spark eller noe, men av og til ila dagen kjenner jeg "noe" som et lite pjusk eller noe sånn, så det er jo koselig :) Var en del romstering for et par uker siden, men nå har har han vel funnet en ny plass å ligge på :)

Wow, så fin den er da! ja, det hender seg at jeg tror jeg føler noe inne der, men ikke sånn at jeg kan ta på magen min og føle sparkene enda dessverre..du må oppdatere meg når du kjenner til gode spark og sånn, det er jo så moro!

Wow, så fin den er da! ja, det hender seg at jeg tror jeg føler noe inne der, men ikke sånn at jeg kan ta på magen min og føle sparkene enda dessverre..du må oppdatere meg når du kjenner til gode spark og sånn, det er jo så moro!

Tusen takk ♡ Skulle ønske den var like søt når jeg sto oppreist, da ser jeg bare småtjukk ut xD
Gleder meg også til å kjenne klare spark der inne :D hver morning før jeg står opp bruker jeg bare å ligge i senga og stryke på magen ♡ av og til får jeg et pjusk tilbake, eller så blir det en kynner xD

Kjenner masse liv om jeg holder hånda på magen, sparker som bare det! Det er helt utrolig <3

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg har ikke noe bilde for hånden her og nå, men jeg er også førstegangs, og er i dag 18+2. Min mage er nå så tydelig at de som ikke vet jeg er gravid spør meg og gratulerer meg. Det har blitt en fiiiin kul <3 Jeg har selv kjent bevegelse i flere uker allerede. Var i starten usikker om det var bevegelse jeg kjente, men jeg fikk det bekreftet på en ekstra ul for to uker siden. Samtidig som vi så en kraftig bevegelse på skjermen, kjente jeg det. Den siste uken har både jeg og pappaen kjent bevegelse på utsiden av magen også :-) Men jeg tror jeg har opplevd det veldig tidlig, til å være førstegangs.

Jeg har ikke noe bilde for hånden her og nå, men jeg er også førstegangs, og er i dag 18+2. Min mage er nå så tydelig at de som ikke vet jeg er gravid spør meg og gratulerer meg. Det har blitt en fiiiin kul <3 Jeg har selv kjent bevegelse i flere uker allerede. Var i starten usikker om det var bevegelse jeg kjente, men jeg fikk det bekreftet på en ekstra ul for to uker siden. Samtidig som vi så en kraftig bevegelse på skjermen, kjente jeg det. Den siste uken har både jeg og pappaen kjent bevegelse på utsiden av magen også :) Men jeg tror jeg har opplevd det veldig tidlig, til å være førstegangs.
Så heldig som du er som kjenner bevegelser og spark allerede asså ble brått usikker idag da jeg kjente noe utenpå magen min med hånden, men det kunne også vært "leamus" - for det er fortsatt litt tidlig for min del å kjenne så kraftige bevegelser som jeg gjorde idag...men så koselig å se at nurket ditt beveger seg så mye ❤️ Gleder meg sååå mye!!

Jeg kjenner ihvertfall boblinger/sommerfuglvinger innvendig samtidig som jeg kjenner bevegelsene utvendig. Var på ordinær UL i går, og da sa hun at morkaka mi ligger bak babyen, så det er nok en årsak til at jeg kjenner mye allerede. Men jeg må være helt rolig for å kjenne noe. Bevegelsene er såpass svake ennå at om jeg er i aktivitet så merker jeg ikke noe.

Jeg kjenner ihvertfall boblinger/sommerfuglvinger innvendig samtidig som jeg kjenner bevegelsene utvendig. Var på ordinær UL i går, og da sa hun at morkaka mi ligger bak babyen, så det er nok en årsak til at jeg kjenner mye allerede. Men jeg må være helt rolig for å kjenne noe. Bevegelsene er såpass svake ennå at om jeg er i aktivitet så merker jeg ikke noe.
Så herlig jeg kan også kjenne så smått romstering inne der noen ganger om dagen, men ingenting utenpå enda kommer vel tidsnok det også håper jeg! Hihi.

Ja det kommer nok før du aner det :-) Og jeg har på følelsen at vi til slutt gjerne vil ha magen for oss selv og blir lei av å våkne av spark, så det er nok bare å nyte tiden nå :-)

Hihi ja, er nok sikkert helt sant det! klarte ikke å dy meg etter siste time jeg hørte på hjertelyden..jeg måtte rett og slett kjøpe min egen doppler å få den tilsendt i postkassen fikk den i dag så den skal testes i morgen vet jeg!

Hihi, gled dere til hikke tiden Da er det ikke lett å sove.

Jeg kunne tenkt meg til en doppler jeg også, men mannen var så skeptisk. Redd vi skulle bli litt for hysterisk. Så jeg får nøye meg med å høre på det lille toget hver 4.uke på kontroll :-) I gåe var vi på ordinær ul også :-)

Haha, jeg nyter tiden uten hikking enn så lenge jeg ;-)

Hikketiden er gøy :-) sist gang hikka sønnen min utrulig ofte og lenge... Hehe :-) men var ein slags kommunikasjon så synest det berre var kos :-) sov aldri noko godt så langt ut i svangerskapet så likevel :-)

Ikke kjøp dere doppler til hjemmebruk:-( var jo helt overglad av glede første gang jeg prøvde den, og tenkte at dette kunne roe meg ned for da visste jeg jo at alt var som det skulle med lille mageboeren min. Men lite visste jeg om at man måtte være flink til å lete etter hjertelyd...prøvde den igjen nå ista for at barnefaren også kunne få høre..men fant da ingen hjertelyd, bare min i ny og ned...blir selvfølgelig litt bekymret, men jeg tenker også at kanskje den foroverliggende morkaken kan være med på å "dempe" lyden litt? Hva tror dere jeg burde gjøre? Blir litt små hysterisk også når jeg nettop leste at man ikke skal bruke doppler for ofte pga barnet blir stresset av det...
Håper alt er fint med mageboer..

No veit ikkje eg kor longt du e på vei, men eg har sjølv kjøpt doppler og trudde det skulle vere enkelt å finne hjertelyden. Men har sjølv måtte leite lenge nokre gongar før eg fant den, og det var etter at babyen hadde komt over skambeinet og eg hadde høyrt den med jordmor. Det er ein teknikk det å finne hjertelyden, so eg trur ikkje du skal bli bekymra, har du vore med jordmor å høyrt den der?

Eg kjøpte dopler med innstilling om at da blir vanskelig å finna hjertelyden. Måtte prøva nåken gongafør eg fant an, men no finne eg an kvar gong, med litt leiting;)
Har ikkje brukt an mykje, ca 1 gong i veka :)

Jeg er 20 uker om 5 dager..så syns det bare var så innmari rart at jeg ikke hørte den med en gang, men prøvde igjen etter å ha lest litt om teknikker osv - og hvordan man skal bruke doppleren til hjemmebruk og fant da nesten med en gang(pjuh!!!)
Jada, har vært å hørt hjertelyd hos bla legen 2 ganger allerede, så jeg vet det skal være et fint lite hjerte der inne som dunker hele 140-155 slag i min. Hihi.
Var nok bare litt bedre teknikk som skulle til - men likevel så var det ikke lekende lett å finne hjertelyden der inne assa☺️
Må nok begrense bruken av doppler hjemme da jeg bare bekymrer meg selv om jeg plutselig ikke har doppleren på rett sted og ikke skulle finne hjerterytmen en dag. Så her blir det nok bare til at jeg bruker den når jeg føler meg usikker frem til jeg begynner og kjenne liv hver dag :-))

Back
Topp