Hei, jeg fant ut at jeg er gravid sist onsdag 9 april. Fikk legetime 15.april å der ble det kun tatt blodprøve å urinprøve men mtp at det er påske så får vi nok ikke svar på testene før tidligest tirsdag! Men hva gjør jeg egentlig nå? Har bestilt tul på onsdag, da skal jeg være 6+3 ca. Mtp når sist mens var. Fikk en legetime 2 juni hos fastlege for da er jeg 13+0. Men det kan jo endre seg nå når jeg er på tul å får ett litt bedre estimat på hvor langt jeg er på vei
jeg var litt lik som deg, visste ikke helt hva jeg skulle gjøre når jeg endelig fikk positiv test.
Det er mye å finne ut av i starten og det gjør det ikke enklere at ulike kommuner har ulik praksis. Men som som de sier over her så ville jeg også tatt kontakt med jordmor i din kommune og hatt den vanlige oppfølgingen/kontrollene der. Legetimen du har fått i uke 13 forstår jeg ikke helt hensikten med å ha akkurat den uken siden du skal ha ordinær tidlig ultralyd på sykehus rundt da, men det er mulig vanlig praksis der du bor. Bare pass på at legen sendte inn henvisning til otul når du var der sist.