Førstegangs fødende i Ålesunds området.

Blomsterkopp1

Blir kjent med forumet
Er det noen førstegangs fødende her inne i Ålesunds området? :)

Har ingen veninner som er gravide/har små barn i nærheten, hadde vært koslig å møtt noen her.

Går utifra der er div barsel grupper på facebook, men fb har jeg ikke hatt på årevis..

Er 29år, og venter min første, 14+4 i dag :)
 
Ikke helt hva du spørr etter, men veldig fornøyd med Ålesund fødeavd
Ikke finne på å dra til Volda.

Er møring, men har flytta til innlandet nå.
 
Førstegangsfødene her, 27år om 2mnd å bor i Ålesundsområdet :greet025 12+4 idag og var nettopp på min første kontroll hos lege. Vet det er en gruppe på facebook for gravide i ålesund og omegn, men har ikke meldt meg inn der enda :Heartred
 
Er det flinke jordmødre på åse @Produktiv86 ? Er ikke direkte redd, men er helt ærlig ganske stresset angående fødsel..


HEI @Lorentz125 Så gøy her er andre førstegangs:cat:

Har du vært på tidlig ultralyd? Jeg skulle for et par uker siden på mr-klinikken, men den blei avlyst pga corona situasjonen..
 
Er det flinke jordmødre på åse @Produktiv86 ? Er ikke direkte redd, men er helt ærlig ganske stresset angående fødsel..


HEI @Lorentz125 Så gøy her er andre førstegangs:cat:

Har du vært på tidlig ultralyd? Jeg skulle for et par uker siden på mr-klinikken, men den blei avlyst pga corona situasjonen..

Ja, var en gang på gyn på sjukehuset etter henvisning fra fastlege - da ble jeg satt til å være 8+5 på vei.
Og så var jeg til min private gyn når jeg var 10+4 på vei. Frisk senteret! :Heartred

Så dumt at timen din ble avlyst:( har kun vært hos mr-klinikken for mr, men ikke god erfaring med dem på akkurat det området!
Tok seg god tid på ultralyden å fortalte meg alt som var å vite om fosteret! Så fikk jeg mange fine bilder også :Heartred
*innlegg redigert av moderator, fjernet navn på lege*
 
Last edited by a moderator:
Sniker fra september, her :)

Jeg bor også i Ålesund, 26 år. Førstegangsfødende :love017

Kjenner i utgangspunktet ikke så mange her, og derav veldig få gravide/småbarnsforeldre. Så jeg ønsker veldig gjerne å bli kjent! :)
 
Er det flinke jordmødre på åse @Produktiv86 ? Er ikke direkte redd, men er helt ærlig ganske stresset angående fødsel..

Ja de var min fjerde fødsel eg hadde der, dei andre 3 er født andre plasser. Men ja eg synst dei va flinke, eg har litt fødselsangst etter en rask fødsel nr 3. So ønsket mitt var att jm skulle være inne med meg heile tida og eg skulle ha epidural. De fikk eg og fødselen blei fin:happy: reiste heim dagen etter for der var så fullt på rommet og eine som var der snakka i telefonen heile tida på russisk:meh: so for heim for å sove og slappe av.

HEI @Lorentz125 Så gøy her er andre førstegangs:cat:

Har du vært på tidlig ultralyd? Jeg skulle for et par uker siden på mr-klinikken, men den blei avlyst pga corona situasjonen..
 
Sniker fra november.

Ikke førstegangsfødende, men tredje gangs om dette går bra
 
Hei alle sammen!

Nei gjør ingenting at noen av dere ikke er førstegangs!:)
Kjempe koslig her var så mange, det hadde jeg ikke trodd.

Tenker liksom at barseltid blir kjekkere hvis man feks har noen å trille med, og snakke om baby, dele erfaringer osv :cat:
Vet det ikke er så veeeldig spennende for de uten barn selv.

HEI @Leppo :dummy1:
 
Ja, var en gang på gyn på sjukehuset etter henvisning fra fastlege - da ble jeg satt til å være 8+5 på vei.
Og så var jeg til min private gyn når jeg var 10+4 på vei. Frisk senteret! :Heartred

Så dumt at timen din ble avlyst:( har kun vært hos mr-klinikken for mr, men ikke god erfaring med dem på akkurat det området!
Tok seg god tid på ultralyden å fortalte meg alt som var å vite om fosteret! Så fikk jeg mange fine bilder også :Heartred
*innlegg redigert av moderator, fjernet navn på lege*


Er frisk senteret åpent? (På dagtid såklart) trodde de også kansje stengte ned pga corona.. Syns det er veeeeldig lenge til OUL 15Mai.
 
Er frisk senteret åpent? (På dagtid såklart) trodde de også kansje stengte ned pga corona.. Syns det er veeeeldig lenge til OUL 15Mai.

Gynekologene holder åpent! Da er det Åse som jeg går med, også ei som heter Tone :D Så det er bare å ta en telefon dit i morgen så får du nok en time ;) prisen var 1300kr, men syns jeg fikk bedre ultralyd der enn på gynekologisk på sjukehuset. Så det var verdt pengene :hello2
 
Jeg var på ultralyd på MR-klinikken (uke 12), og jeg har bare positivt å si om det! Utrolig hyggelig jordmor, som tok seg god tid og forklarte alt fint og godt. Helt nydelig førstemøte med vår lille <3
Nå skal jeg inn til OUL 30. april, og sannsynligvis får ikke far være med. Så vi tenker, i tillegg til OUL, å tilbake til MR-klinikken å se baby sammen der, hvis det er åpent for at far får være med. Rett og slett fordi vi synes det er hyggelig (og fordi jeg synes det er helt forferdelig trist og urettferdig å skulle dra på OUL alene, heh. Whoremones i tillegg, hehee:smiley-angelic005)

Og - hvor i Ålesund bor dere? Jeg holder til på Hatlane :)
 
Bor også her i Ålesund, venter nr 2 i oktober. Relativt nytilflyttet hit håper det blir barselgrupper som vanlig i høst
 
Holder til på Nørve :cat:

Jeg fikk mail tidlig i april at jordmor på mr-klininken ikke kunne ta imot oss likevell, pga corona. Sende mail tilbake at det gikk greit men håpte jeg kunne få beskjed så snart det var mulig å få komme inn. Har enda ikke fått noe svar på det :wtf:

Skal ringe frisk senteret på mandag, klarer ikke vente til OUL :happy::happy:
 
Back
Topp