Førstegangs bygdamamma

Brua2017

Blir kjent med forumet
Sommerfuglene 2017
Jeg er 25 år, bor i ei lita bygd/grend utenfor Bergstaden Røros, og er førstegangsgravid. Vår lille spire var ikke helt planlagt, men er veldig ønsket og velkommen. Vi har termin 10./11. Juni 2017.
I huset vårt 13km utenfor sentrum bor da jeg - Nina, min samboer på 30år og våre to hannhunder på hhv 5 måneder og 5 år av rasene Collie langhår og Kleiner Münsterländer.

Tankene er mange, og jeg gleder meg og er nervøs annenhver dag. Har sluppet unna kvalmen foreløpig og håper det holder seg. Men uvel, trøtt, kvisete, ømme bryster osv har slått inn for fullt.

Fødested: St.Olavs hospital
 
I går begynte jeg å kjenne hakket mer til symptomene. Er veldig trøtt og har lite energi om dagen, litt uvel og noen lukter takler jeg bare ikke. Brystene er så ømme at hvis jeg kommer borti dem så gjør det vondt, og jeg kjenner småmurringer i magen spesielt på kveld og morgen.

På onsdag skal jeg på første gravidfotografering av 8, hvilket jeg gleder meg veldig til. Er nok litt over snittet interessert i bilder, da jeg har svennebrev som fotograf, men ikke jobber med det. Synes dagene og ukene går sakte, så gleder meg til vi skal til jordmor den 27. Oktober. Da er det på dagen jeg er 8+0.
 
Back
Topp