Førstegang, absolutt ingen symptomer

BEPNN

Andre møte med forumet
Jeg er gravid for første gang og er 8+4 på vei,, 
Men har ingen symptomer i det hele tatt. Er kun kvalm hvis det er mer enn 3timer siden jeg har spist,, Er dette ok? 
Så lurer jeg på om det er normalt å grue seg veldig til fødselen så tidlig?

Jeg er bare 5+4 da , men har heller ingen symptomer! Er tredjegangsgravid, og med de to første hadde jeg masse. To jenter fra før. Er ikke engang bittelitt trøtt, ikke bittelitt kvalm, og ikke antydning til ømme pupper eller noe. Kunne likesågodt ikke vært gravid føles det ut som! Har dog tatt tre sånne tester med ukeindikator, og har vist 1-2, 2-3 og 3+ uker, så det må jo skje noe inni der... Merkelig å ikke kjenne noenting uansett.

Det er nok ikke uvanlig at man ikke kjenner noen symptomer. Forrige helg fortalte ei venninne av meg om en kollega av henne som ikke oppdaget at hun var gravid før i uke 18, da hun kjente spark. Dette var nr 3 for hennes del, så det kunne sannelig ikke ha vært mange symptomene på de ukene....  Svangerskap er så veldig forskjellige, både fra kvinne til kvinne, og hos en og samme kvinne også. Med mindre du har andre tegn som tyder på at noe er galt, får du kose deg med at alt forløper smertefritt så langt!Fødselen er et kapittel for seg, og det er vel heller ikke noe unormalt at man gruer seg. De aller fleste har vel hørt sin andel skrekkhistorier servert av slekt og venner gjennom tidene, men en får trøste seg med at de aller aller fleste kommer ut av det uten varige men. Og det er også en grei ting å ta opp med jordmor eller lege, om man føler for det.

Det er vanlig å ikke kjenne symptomer, like vanlig som å ha symptomer, Gled deg over svangerskapet, fødselen kommer, enten du vil eller ikke. Og kroppen din er bygd for å føde! Og vi har jo fantastiske sykehus i Norge! Høy kompetanse og tilgang på smertestillende. Snakk med jordmor eller lege om du får fødselsangst, å være gravid er jo verdens mest fantastiske livsopplevelse, Synd å ødlegge det med angst!!

Jeg er også førstegangs og har ingen symptomer.. Kan kanskje være litt trøttere enn vanlig! Men ingen ting annet enn det!
Og jeg gruer meg allerede til fødsel jeg også, så du er ikke alene om det :S

Tusen takk for svar :) 
Ja jeg er kanskje litt trøttere enn normalt, men har også nettopp kommet hjem fra 3uker i Afrika så tenker meg at det er derfor jeg er sliten :) 
Skal prøve å ringe jordmor i mårra for legen sa jeg måtte bestille time når jeg var 12uker på vei, men jeg aner jo egentlig ikke når det er.. Har jo prøvd å regne litt selv så derfor jeg tror jeg er 8uker nå.. Men hadde jo vært greit om jeg kunne fått skikkelig svar og vite hva jeg skal gjøre videre :) 

Men godt å høre at det er flere som ikke har noen symptomer.. Mamma har født 6stk gått gravid 7ganger og ALDRI kjent noenting til kvalme så jeg tenker at jeg kanskje bare ligner min mor :)

Men uansett veldig spennende tid framover :) 

At du er småkvalm når du er sulten er et klassisk symptom  

Pris deg lykkelig :) Jeg hadde det slik i første svangerskapet og gikk egentlig helt frem til rutineultralyd og lurte på om det virkelig virkelig var noen der inne.. fikk ikke kost meg skikkelig før jeg kjente spark fordi jeg kjente ingenting. Har ikke noe spes mer denne gangen heller, men er litt mer ubrukelig på morgenen om jeg ikke tar det veeeldig rolig..
Fødselen er det normalt å grue seg til, men tenk at gevinsten gjør opp for alt det vonde. Og ikke minst... Ingen fødsler er like :)

jeg er heller ikke kvalm, å sist svangerskap var vi tre venninner som  på likt å ingen av oss var kvalmen. min mor var heller ikke vært kvalmen med meg og min søster, kun med min bror... så er helt normalt d!

Back
Topp