Første utfordring!

Hæppi-skvett

Glad i forumet
Er invitert på jobbfest/sammenkomst med gamle-jobben min nå på fredag. Jeg har ikke tenkt å annonsere graviditeten til noen enda. Så hvordan sno meg unna denne da...
Kan ikke skylde på at jeg må kjøre hjem heller, for jeg skal overnatte, da det er et stykke unna. Ikke er jeg syk/forkjøla heller, så kan ikke skylde på penicillin-kur.. Så hva nå?
Vurderer å kjøpe en sixpack munkholm og bytte ut etikettene på de..

si at du har fått UVI, og går på pencelin ;) da har du jo unnskyldning hvis du må ofte på do, samtidig som du ikke kan drikke alkohol ;)

Samme her, jeg skal på kurs med overnatting og to julebord neste uke (ett med overnatting) så jeg tror ikke det er til å unngå at nyheten slipper ut.. Familie og noen venner vet det uansett, vi er ikke helt hemmelignazier sånn sett. Og for å være ærlig, de fleste kvinnfolk tror jeg vil skjønne det med penicillinen, det er det eldste trikset i boka liksom :-P Men lykke til uansett! ;)

For to uker siden hadde vi en sammenkomst med noen fra jobben til samboeren min, da kjøpte jeg meg en alkoholfri rødvin. Ingen som fersket meg, og vinen var jo god også.

Det vanskeligste er ikke å finne på noen unnskyldning, det er alle spørsmålene og presset man får så fort en sier at en ikke skal drikke. Puhu... Har to julebord foran meg og nå har jeg vært borte fra jobb ei uke....men de får tru hva de vil for min del.

Hvis du sier at du går på lavkarbo da?? Da skal man jo være litt forsiktig med alkohol.

Ellers var det jo et godt tips med en god alkoholfri vin :P

Lykke til :)

Tenker jeg kanskje går for lavkarbo jeg, hehe :) Men må da kanskje passe på hva jeg spiser da! Alkofri vin synes jeg ikke er noe godt :-S
Synes liksom det blir litt feil at de får vite det lenge før familie og venner også.. Vi får se hvordan det går :) Det er bare sååå typisk at jeg må være gravid nå liksom, har ventet og gledet meg lenge til en fest sammen med de, og når det endelig skjer, så er jeg jammen med smelt på tjukken!

Du kan jo si at du har valgt å skeie liiitt ut på festen iforhold til lavkarbo....men at du velger maten framfor drikke. Man kan jo ikke alltid velge maten som blir servert, men drikken kan du velge selv :)

Finnes ett hav alkohol frie øl typer da som ikke alle tenker like mye over:) Og i det siste har det jo kommet mange alkohol frie viner både rød å hvit som ikke er så ille:)

Tina1988 skrev:
Jeg kjøpe alkoholfri vin og helte oppi en vanlig vinflaske me skrukork :P

Ah, at jeg ikke tenkte på det. Gamleste trikset i boka jo :) Men er ikke sikkert jeg rekker polet i morgen før jeg må dra..

Sist jeg var gravid helte jeg vann i ei spritflaske. Og lagde meg flere "drammer" utover kvelden. Funka som bare det.
Ingen fikk mistanke :)

Vi skal for sikkerhets skyld på fancy restaurant med drink- og vinsmaking, og bestilling av drikkevarer ved bordet.. Er jeg ekstra heldig skal vi vel spise spekemat også som sist gang jeg var gravid :-P Ser ikke helt hvordan jeg kan vri meg unna denne hehe

Ska på julebord me jobben te sambo i mårå å der kommer mange til å forstå med engang jeg ikkje drikker, mista jo i uke 9 å d vet di så di venter bare på det;) ingen vits i å prøve å lure di engang:) Hehe

knertpåvei skrev:
Vi skal for sikkerhets skyld på fancy restaurant med drink- og vinsmaking, og bestilling av drikkevarer ved bordet.. Er jeg ekstra heldig skal vi vel spise spekemat også som sist gang jeg var gravid :-P Ser ikke helt hvordan jeg kan vri meg unna denne hehe

Oi, den var verre... Du får da en lavkarbo-vri du også da...

Turid-Laila skrev:

knertpåvei skrev:

Oi, den var verre... Du får da en lavkarbo-vri du også da...

Med all den sjokoladen jeg knasker på jobben så tror jeg ingen kjøper en lavkarbovariant hehe

Da var festen overstått og jeg trooor ingen fattet mistanke.. De lurte på hvorfor jeg var så stille, men jeg bare sa at jeg var litt trøtt og sliten :)
Fortalte det til hun ene som var der i dag (jeg overnattet hos henne) hun er en av de som først bruker å fatte lunta hvis det er noe på gang, og hun hadde ikke merket noe :) Bare stussa på hvorfor jeg drakk så mye kaffe, hehe :)

Så flink du var da:)

Så bra:) greit å holde det hemmelig ei lita stund til...

Jeg skulle i bryllup for en uke siden og hadde en liten følelse av at jeg måtte ta en test før jeg drakk med dritings. Fikk positiv test, og tenkte hele dagen på hva jeg skulle si. Jeg
sa at jeg hadde hatt migrene og hadde fortsatt vondt i hodet så jeg ville ikke drikke noe. Ingen som overhode kommenterte at jeg ikke drakk :-)

Back
Topp