Første ultralyd

Lille i magen <3

Første møte med forumet
Jeg går til en lege som er så og si akkurat ferdig utdannet. Jeg spurte henne om jeg må bestille time til første ultralyd og time hos jordmor selv, eller om det gikk automatisk? Hun var usikker. Jeg er bare 9+6, så er ikke noe å stresse med enda, men jeg lurte på hva dere gjorde? :)

Legen eller jordmor skal sende henvisning til sykehuset om ultralyd. Du må selv bestille time hos jordmor :)

Du må selv bestille time til jordmor, men lege/jordmor bestiller time til OUL :-)

Hvor lang tid tar det før man får innkalling til OUL etter at legen har sendt henvisning? En uke og en dag siden henvisning er sendt og jeg venter fortsatt i spenning:-)

Hvor lang tid tar det før man får innkalling til OUL etter at legen har sendt henvisning? En uke og en dag siden henvisning er sendt og jeg venter fortsatt i spenning:-)
Forskjellig, med meg tok det bare 2 dager :)

Hvor lang tid tar det før man får innkalling til OUL etter at legen har sendt henvisning? En uke og en dag siden henvisning er sendt og jeg venter fortsatt i spenning:)

Jeg var hos legen på fredag og fikk time i posten til OUL allerede mandag.

Jeg fikk melding på helsenorge.no to-tre timer etter legen sendte henvisning. Men jeg ville kanskje ringt og hørt hvis det nærmer seg to uker og du ikke har fått innkalling? Dumt å "bli borte" i systemet ;)

OUL er jo ikke før tidligst uke 18, så ville ventet og sett litt.. Heller kontaktet dem når du nærmer deg 12-14 uker.. Hos meg tok det vel 2-3 uker sist før jeg fikk time, og da fikk jeg time når jeg var 18+1 ;) Da ble det bestilt i uke 12+4 :)

Back
Topp