Første ultralyd i går ❤️

karolinets

Andre møte med forumet
Hei!
Jeg var på min første ultralyd i går, og det visste seg at det var tvillinger... den ene døde tidlig, mens den andre lever.. fin hjertelyd og så frisk og fin ut ifølge legen på sykehuset. [emoji173]️ Skal tilbake om 2,5 uke å ta ny ultralyd. Hvordan kan jeg ha mistet den ene? Hva kan ha skjedd? Hva gjør de med den døde? Jeg er jo bekymret for å miste den andre også... :-(

Hilsen bekymret førstegangsmamma

litt usikker. men vil man ikke mest sannsynligvis miste den ene som ved en vanlig sa da evt? sa ikke legene noe om det? hvis det er snakk om en Ma så er jeg usikker på hva de gjør eller om de bare lar kroppen forsøke å rette det opp og fikse det selv, det er ikke noe de kan gjøre tror jeg. ett inngrep vil jo øke risikoen for at den andre også da evt dør. ville ringt legen å hørt jeg. masse lykke til

at den vil bli absorbert av livmorveggene tenker jeg

Det er ikke uvanlig at man mister en tvilling tidlig i svangerskapeta. Ofte oppdager en det ikke, men nå som det er vanligere med tidlig ul er det flere det blir oppdaget hos. Ei jeg kjenner mistet en tvilling i alle sine svangerskap, ingen andre komplikasjoner i svangerskapet:)

Ja, de fant ikke den andre tvillingen før svigermor sa "da ble det ikke tvillinger da" og da spurte legen meg om det var mye tvillinger i familien, og da svarte jeg ja. Både en egget og to egget.. og da begynte han å kikke, og fant et lite foster... som døde tidlig i uke 7. Blir litt mindre urolig når jeg ser svarene deres [emoji1374]

Det er nok veldig vanlig. Du har i allefall en liten en som så frisk og flott ut [emoji4]

Hei!
Jeg var på min første ultralyd i går, og det visste seg at det var tvillinger... den ene døde tidlig, mens den andre lever.. fin hjertelyd og så frisk og fin ut ifølge legen på sykehuset. [emoji173]️ Skal tilbake om 2,5 uke å ta ny ultralyd. Hvordan kan jeg ha mistet den ene? Hva kan ha skjedd? Hva gjør de med den døde? Jeg er jo bekymret for å miste den andre også... :-(

Hilsen bekymret førstegangsmamma
Jeg har nettopp opplevd akkurat det samme! Mistet en enegget tvilling 5+3, blødde litt i et par dager. Oppdaget at det hadde vært tvillinger på tul 7+3. Jeg hadde rester igjen og fikk beskjed om at det ville komme en blødning, den kom dagen etter tul (ikke frisk blod) Skal tilbake på ul 4 uke etter at dette ble oppdaget (nå 18 dager til) for å se om den tomme fostersekken krymper som den skal.
Hvor langt på vei er du nå? Siden alt er fint med den andre vil nok det gå helt fint :)

Er 10 uker på vei. Har ikke blødd enda og heller ikke merket noe [emoji848]
Jeg er 9+2. Syns ikke vi fikk så mye informasjon, var ganske sjokket over at det hadde vært tvillinger, så kom ikke på å spørre så mye. Skal til svangerskapskontroll på onsdag, så skal spørre legen da om hvordan dette foregår. Jeg vet jo ikke om alt er komt ut.

Han jeg var hos på sykehuset mente at jeg kunne blø litt, men det kunne også hende jeg ikke blødde. Siden den døde ligger mye "lengre" opp enn den friske. Og han sa også at den døde bare ville skrumpe inn og bli "borte".. men skjønner ikke hvordan noe bare kan bli "borte" og ikke vite hvor ting blir av [emoji15]

Han jeg var hos på sykehuset mente at jeg kunne blø litt, men det kunne også hende jeg ikke blødde. Siden den døde ligger mye "lengre" opp enn den friske. Og han sa også at den døde bare ville skrumpe inn og bli "borte".. men skjønner ikke hvordan noe bare kan bli "borte" og ikke vite hvor ting blir av [emoji15]
Okei, så viss det er mer igjen så forsvinner de. Jeg blødde bare litt i fire dager (brun/svart). Mine låg ved siden av hverandre. Sa han noe om fostersekken?

Nei, det gjorde han ikke. Men skal på kontroll om 2 uker igjen. Så skal spørre og grave litt da [emoji848]

Back
Topp