Første trilletur

MagMetal

Betatt av forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
❤ Juliskattene 2018 ❤
Vil gjerne prøve å gå ut med lille..selv om det er sommer og varmt her i Oslo, er jeg usikker hva slags klær burde babyen ha på seg?? Langermet body og tynn bomull lue???
Noen som har prøvd å trille?
Min lille blir en uke gammel i mrg

Vil gjerne prøve å gå ut med lille..selv om det er sommer og varmt her i Oslo, er jeg usikker hva slags klær burde babyen ha på seg?? Langermet body og tynn bomull lue???
Har ikke prøvd selv, for baby er enda i magen, men en venninne som har en på 2 uker bruker kortermet body og kun det. Evt tynn lue hvis det er vind. De klarer jo ikke regulere varmen selv, og det er ofte varmere nedi vognen.

La de gjerne ligge på korthåret skinn selv i varmen, det hjelper med reguleringen. Jeg har ikke født enda selv, men det var like varmt da jeg fikk jentungen i juli for 10 år siden og det gikk som regel kun i body + lue hvis vind, skinn og evt et pledd. Man kan alltids ha med litt ekstra skift.

tror det vil holde masse mef body og eventuellt en lue. Ta med et helsepledd i tilfelle du merker at baby blir kjølig

Bruker bare kortermet body. Ligger lunt nede i vognbaggen. Legger en gulpeklut over de bare leggene for at hun ikke skal få sol på dem.
30 grader der vi bor i dag. Kunne fint vært i bare bleia også. Hun ble glovarm på den korte turen til barnehagen for å hente storesøstera i ettermiddag :-/

Foretrekker å komme oss ut i 8-9-tiden om morgenen før det er alt for varmt: holder oss inne med varmepumpe ellers (den kjøler det ned til 22 grader inne, perfekt!)

Kun body og en gulpekluter over beina hvis de havner i sola.. Tar med lue, men ikke brukt ennå. Er så lunt nede i vogna.

Tips- rull samnen et håndkle/helseteppe og legg det som er babynest i vogna- rundt babyen. I fra skuldrene og ned det hjelper baby til å finne roen i vogna. Blir fort åpent i varmen. Og legg baby oppå dyna.

Takk for svar alle sammen!!det er alltid så vanskelig i begynnelsen..:)

Kort armabody og helseteppe. Funket fint her da hun var nesten ett døgn på første trille tur. Kjenn ofte på huden om den er varm eller kald og reguler ettee det :)

Vi har hatt på han en kortermet bomullsbody og en tynn lue, når det er vindstille. Har termometer i vognen og følger med på om han blir klam. Blir han veldig klam tar vi av klærne og lar han ligge i bleia. Supplerer med et helseteppe og kjenner på huden hans ofte om det blir kjølig :)

På dager med litt vind har vi hatt en tynn langermet ullbody og lue på, samt helseteppe.

Det har ikke vært kaldere enn 23 grader når vi har vært på tur, men noen dager har det vært litt vind.

Back
Topp