Første time hos lege/jordmor

Nebula

Forelsket i forumet
Tilgangsansvarlig
Hvordan var dette opplegget igjen? Når kan jeg bestille time for det kjæresten kalte "sikker bekreftelse " -fordi 4 positive tester ikke var nok? [emoji28]

For 10 årish siden ringte jeg legen. Jeg varslet fra om positiv test, og fikk spørsmål om jeg skulle beholde. Hvis jeg ikke skulle beholde, fikk jeg time neste dag, og skulle jeg beholde, trengte jeg ikke å komme før senere. Dette er det eneste jeg husker, mens selve tidsperspektivet ser ut til å ha forsvunnet [emoji28] såh, når oppsøker man lege?
 
Hvordan var dette opplegget igjen? Når kan jeg bestille time for det kjæresten kalte "sikker bekreftelse " -fordi 4 positive tester ikke var nok? [emoji28]

For 10 årish siden ringte jeg legen. Jeg varslet fra om positiv test, og fikk spørsmål om jeg skulle beholde. Hvis jeg ikke skulle beholde, fikk jeg time neste dag, og skulle jeg beholde, trengte jeg ikke å komme før senere. Dette er det eneste jeg husker, mens selve tidsperspektivet ser ut til å ha forsvunnet [emoji28] såh, når oppsøker man lege?

De sier at det ikke er nødvendig å kontakte lege for å få bekreftet graviditeten fordi hjemmetesten er like sikker som det de bruker på legekontoret :)
Første kontroll hos jordmor/lege (man velger selv om man vil ha oppfølging av en av de, begge, eller annenhver gang), er normalt rundt uke 8-12, så første steg for dere blir vel å kontakte jordmor/lege for å avtale denne første kontrollen :) Det gjør man vel når man ønsker det selv, men man får hvertfall gjerne time innen en uke når man bestiller :)
 
Ah, Ja, forsøkte å fortelle sambo at disse var like sikre, men kun legesvar var godt nok [emoji849] ikke for hans egen del, men vi kan visst ikke si noe til noen før det er bekreftet av helsepersonell [emoji28] menmen. Jeg kan sikkert ta en drop in på helsestasjonen eller laben på legekontoret og bare få det bekrefta derfra eller noe [emoji28]
De sier at det ikke er nødvendig å kontakte lege for å få bekreftet graviditeten fordi hjemmetesten er like sikker som det de bruker på legekontoret :)
Første kontroll hos jordmor/lege (man velger selv om man vil ha oppfølging av en av de, begge, eller annenhver gang), er normalt rundt uke 8-12, så første steg for dere blir vel å kontakte jordmor/lege for å avtale denne første kontrollen :)
 
Ah, Ja, forsøkte å fortelle sambo at disse var like sikre, men kun legesvar var godt nok [emoji849] ikke for hans egen del, men vi kan visst ikke si noe til noen før det er bekreftet av helsepersonell [emoji28] menmen. Jeg kan sikkert ta en drop in på helsestasjonen eller laben på legekontoret og bare få det bekrefta derfra eller noe [emoji28]

Hehe, kjenner til situasjonen ja :hilarious: Min nektet å tro på testen, da han syns den var svakere enn kontrollstreken :p Måtte kjøpe CB ukeindikator for at han skulle tro skikkelig på det :hilarious:
 
Man kan jo alltids få en time men er ingen vits kun for å bekrefte det. Da jeg var der sist tok de opp en cb liksom og sa at hvis min var positiv var deres også [emoji4] første svangerskapskontroll er mellom uke 8 og 12 [emoji4]
 
Back
Topp