Første time hos lege/jordmor

Chriistiinax

Forelsket i forumet
I Morgen har jeg første time og er 12 uker på vei [emoji4] har time kl 13, Skal jeg ha med morgenurin eller utpå dagen urin?[emoji28]

Ta med morgenurin men husk å lagre den kjølig frem til timen ;)

Hvorfor må man ha morgenurin? Om jeg må oppbevare den kjølig må jeg ha den i kjøleskapet hjemme, og reise hjemmom før jeg skal til legen - noe som betyr at jeg må ta betydelig mer fri fra jobb... Jeg hadde tenkt å bare ta med beholder og ta urinprøven rett før jeg dro til legen, jeg.

Hvorfor må man ha morgenurin? Om jeg må oppbevare den kjølig må jeg ha den i kjøleskapet hjemme, og reise hjemmom før jeg skal til legen - noe som betyr at jeg må ta betydelig mer fri fra jobb... Jeg hadde tenkt å bare ta med beholder og ta urinprøven rett før jeg dro til legen, jeg.

De ønsker helst morgen urinen da den er mest konsentrert. Men de ønsker jo og at du dysjer før du tisser slik at alt er rent der nede, litt vanskelig når alt du må om morgenen er å tisse :P

Dårlig med morgenurin her når jeg er oppe 3/4 ganger og tisser på natta allerede [emoji28]

Jepp, ren prøve og mest konsentrert. På morgen. Samt at dersom prøven står varmt vil bakterieveksten i den øke og du kan få falske utslag på for eks uvi.

Hrm. Da må jeg kanskje satse på å ha den med på jobb og putte i en matboks eller noe i kjøleskapet, og håpe at nysgjerrige kolleger holder fingrene av fatet. Det er travelt nok å komme seg til legen i arbeidstiden om man ikke skal måtte svinge hjemom også først.

Jeg fikk ikke beskjed om at den må være kald. Aldri fått beskjed om det i tidligere svangerskap heller... Lurer på hbordan jeg skal løse dette merker jeg! Hehe.

Jeg fikk beskjed sist når jeg hadde time sent på dag. At det var bedre med fersk urin, enn noe som hadde stått en stund.

Hrm. Da må jeg kanskje satse på å ha den med på jobb og putte i en matboks eller noe i kjøleskapet, og håpe at nysgjerrige kolleger holder fingrene av fatet. Det er travelt nok å komme seg til legen i arbeidstiden om man ikke skal måtte svinge hjemom også først.
Jeg har bare puttet glasset i en matboks sammen med en zip-lock pose med isbiter. Da kan du bare ha den i veska til du skal til legen..

Back
Topp