Første time hos jordmor

Iris79

Flørter med forumet
Novemberlykke 2018
Idag skal jeg på første time hos jordmor, har allerede vært på første svangerskapskontroll hos legen. Er spent på timen[emoji4] Noen som vet om man trenger å ha med urinprøve hos jordmor? Har jo akkurat levert hos lege for en uke siden. Når har dere andre første time hos jordmor?

Jeg hadde nok tatt med urinprøve for sikkerhets skyld. Har ikke fått time hos jordmor før jeg er i uke 24 og det er i juli. Er 13+5 i dag. Skal på min første svangerskapskontroll i dag og gleder meg.
Lykke til hos jordmor! Er liksom litt annet å gå til jormor enn til fastlegen synes jeg.

Idag skal jeg på første time hos jordmor, har allerede vært på første svangerskapskontroll hos legen. Er spent på timen[emoji4] Noen som vet om man trenger å ha med urinprøve hos jordmor? Har jo akkurat levert hos lege for en uke siden. Når har dere andre første time hos jordmor?
¨

Lykke til. Jeg hadde med urinprøve fra ren, midtstråle morgenurin ja, men jeg har jo ikke vært hos legen med uriinprøve før så.

Lykke til[emoji4] Jeg har også fått beskjed om å alltid ta med urinprøve til jm, så ville tatt med selv om det ikke er lenge siden forrige hos legen[emoji4]
Jeg var på første time 9+0 faktisk, ble overrasket over hvor fort og tidlig jeg fikk time, neste er om 3 uker, da er 18+0. Så tror det er god kapasitet her, for trodde neste skulle bli i uke24 egentlig[emoji848]

Lurer veldig på om jeg skal til jordmor denne gangen. Hadde veldig dårlig kjemi med henne jeg gikk til i forrige svangerskap og gikk bare til legen på slutten. Har en super lege, men hun har jo ikke like god tid som jm.

Da har jeg vært hos jordmor[emoji28][emoji28]trengte ikke urinprøve nei[emoji106]meeeen hun skulle høre om hun fant hjertelyden og fant den ikke, så litt bekymra nå[emoji17] men skal på ultralyd allerede i morgen tidlig, så får se hvordan det står til da. Men skikkelig ekkelt at hun ikke fant hjertelyden[emoji17]

Da har jeg vært hos jordmor[emoji28][emoji28]trengte ikke urinprøve nei[emoji106]meeeen hun skulle høre om hun fant hjertelyden og fant den ikke, så litt bekymra nå[emoji17] men skal på ultralyd allerede i morgen tidlig, så får se hvordan det står til da. Men skikkelig ekkelt at hun ikke fant hjertelyden[emoji17]

Det er veldig vanskelig å finne den så tidlig, spesielt om morkaken er i front. Helt sikker på at det går fint i morgen på UL, prøv å ikke vær bekymret - selv om jeg forstår deg <3

Hvilken uke er du i? Legen min ville ikke gjøre det før i uke 16. Tidligere enn det var det vanskelig å finne hjertelyden. Lett og bli bekymra, men alt er sikkert i orden:Heartred

Hvilken uke er du i? Legen min ville ikke gjøre det før i uke 16. Tidligere enn det var det vanskelig å finne hjertelyden. Lett og bli bekymra, men alt er sikkert i orden:Heartred

Er bare 12+6, så håper bare det er for tidlig[emoji85][emoji4] Jordmor sa at den kunne være vanskelig å finne så tidlig, men bekymra blir man jo alikevel[emoji28]

Er bare 12+6, så håper bare det er for tidlig[emoji85][emoji4] Jordmor sa at den kunne være vanskelig å finne så tidlig, men bekymra blir man jo alikevel[emoji28]

Det er helt normalt å ikke finne den så tidlig. Var hos jordmor i dag jeg også, 12+6. Hun ville ikke lete etter hjertelyden før vi hadde lovet å ikke bli bekymret dersom hun ikke fant den. Hun fant den hos meg, men sa det var bare flaks :-)

Det var derfor legen min ikke ville gjøre det. Hun var redd jeg skulle bli bekymra hvis hun ikke fant den. Dette går helt sikkert fint. Lykke til på UL i morgen;)

Back
Topp