Natalie og Auroras mamma
Spire i magen <3
På torsdag hadde jeg første time hos jordmor. Var da 9+4. Fikk helsekortet og hun kjente på magen min og hun fant hjertelyden med en gang. Hun ble veldig overrasket over hvor høy livmoren min var (helt oppe ved navlen) og at vi hørte hjertet med en gang hun satte doppleren på magen min. (Jeg fant den selv hjemme 8+2). Hun mente jeg var to uker lengre på vei, men at det fikk vi se på oul, når den tid kommer. Jeg er ganske sikker på når jeg hadde eggløsning og hvilken dag befruktningen skjedde. Siden mannen var bortreist den uken. Trodde jeg... Men så kom jeg til å tenke på at den 21.november hadde jeg en sa i uke 5. Hadde eggløsning ganske nøyaktig 14 dager etter, og vi prøvde allerede på nytt da. Men fikk en blødning etter 14 dager og regnet det som mensen, selv om den var litt kortere enn normalt. MEN jeg kan faktisk ikke huske om jeg tok noen test den mnd (desember). Så kanskje jeg er over 4 uker lengre på vei enn jeg tror jeg er?! Eller at jeg har regnet riktig termin, men at det muligens kan være tvillinger!
Noen som har opplevd å ha ekstremt høy livmor så tidlig? Og funnet hjertelyden så tidlig? Eller erfaring med tvillingsvangerskap? Jeg har helt flat mage enda, utenom at den er hardere nederst enn før, pga livmoren.
Skal til legen i uke 13, så kanskje jeg kan hinte litt om at jeg er usikker på termin, og få tidlig ul Dette blir mitt tredje barn, og jeg hadde tre SA'er (rundt uke 5) på et halv år, før denne spiren satt. Kan det kanskje være grunnen til at livmorene er så høy allerede? Siden vi har to fra før, er jeg ikke helt forberedt på tvillinger
Beklager laaaangt innlegg....
Noen som har opplevd å ha ekstremt høy livmor så tidlig? Og funnet hjertelyden så tidlig? Eller erfaring med tvillingsvangerskap? Jeg har helt flat mage enda, utenom at den er hardere nederst enn før, pga livmoren.
Skal til legen i uke 13, så kanskje jeg kan hinte litt om at jeg er usikker på termin, og få tidlig ul Dette blir mitt tredje barn, og jeg hadde tre SA'er (rundt uke 5) på et halv år, før denne spiren satt. Kan det kanskje være grunnen til at livmorene er så høy allerede? Siden vi har to fra før, er jeg ikke helt forberedt på tvillinger
Beklager laaaangt innlegg....