Første time hos jordmor.

bondemamma85

Forumet er livet
❤Januarlykke 2022❤
Jeg har fått første time hos jordmor i uke 9+3,får man høre hjertelyden da? Er mitt fjerde sv.skap,men åtte år siden sist,så husker jo nesten ingenting:P

Jeg fikk høre hjertelyden i uke 9 forrige svangerskap :-) Men jordmor lovet ikke at jeg kom til å høre noe, for det var ikke sikkert babyen hadde kommet nok opp fra bekkenet

Legen jeg var hos ville ikke prøve engang i uke 8. Jordmor fant ikke hjertelyden i uke 16. Er litt overvektig da, og hadde morkaken på forsiden, så ultralyden halvannen uke senere viste jo at alt var i orden. Greit å være forberedt på at de kanskje ikke vil prøve av slike årsaker, eller at de faktisk ikke finner hjertelyden og at det er normalt :)

Legen jeg var hos ville ikke prøve engang i uke 8. Jordmor fant ikke hjertelyden i uke 16. Er litt overvektig da, og hadde morkaken på forsiden, så ultralyden halvannen uke senere viste jo at alt var i orden. Greit å være forberedt på at de kanskje ikke vil prøve av slike årsaker, eller at de faktisk ikke finner hjertelyden og at det er normalt :)
Venter på time til tidlig ul grunnet høyrisikosvangerskap,så får jo uansett vit da om alt er bra,noe jeg har en god følelse på at det er også:)

Venter på time til tidlig ul grunnet høyrisikosvangerskap,så får jo uansett vit da om alt er bra,noe jeg har en god følelse på at det er også:)

Det er det jo sikkert, men kan være skremmende å oppleve at man prøver og ikke finner hjertelyd, og derfor er det ikke alle som vil prøve så tidlig :)

Back
Topp