Første time hos jordmor

Lyykke86

Betatt av forumet
Januarhula 2014
Hei,
Om 10 dager har jeg første time hos jordmor. Er spent på hva som skal skje der, noen som kan fortelle litt?
Hun sa også at samboeren er velkommen, og nå lurer vi på om det er normalt at han er med allerede på første time.
Som dere sikkert skjønner er dette første graviditeten her i huset :)

Husker ikke helt... Prater nok en del om formen/forventninger... og tar i hvertfall med urinprøve, veies også.

Min samboer var med på de fleste jordmortimene med førstemann :-)

den første timen er veldig sånn med info osv, så den er veldig fin for mannen å være med på :)
min har vært med på den hver gang, selv om hun sier det samme alle gangene :p får han fri fra jobb, blir han med denne gangen og :)

Her i trondheim, må du selv ringe til den helsestasjonen du hører til å booke jordmor. Når, varierer sikkert fra plass til plass, men sikkert rundt uke10-12 :)
Selv bli jeg å gå kun til lege, var kun til jordmor sist, og orker ikke det denne gangen :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

håper85: jeg var hos lege i uke 6+3 og fikk da beskjed om å kontakte jordmor så snart som mulig. Min lege anbefalte å ha kontakt med jordmor så tidlig som mulig :)

håper85: jeg var hos lege i uke 6+3 og fikk da beskjed om å kontakte jordmor så snart som mulig. Min lege anbefalte å ha kontakt med jordmor så tidlig som mulig :)

Samme gjorde min :) jeg ska til neste tirsdag :) da er j akkurat 8 -uker :)

Back
Topp