Første time hos jordmor i morgen

Lilje92

Gift med forumet
Junilykke 2020 ♡
Junibollene 2023
Er det noe jeg bør huske på? Noe jeg burde spørre om eller tenke over før timen? Regner med hun styrer det, men kan jo være noe jeg ikke har tenkt på som kan være greit å ha sjekket opp i/tenkt litt på :)
 
Tenker også på at hun kanskje vil høre etter hjertelyd med doppler. Men jeg er livredd for at hun evt ikke skal finne den? Jeg så jo en frisk liten krabat for en uke siden og er ikke bekymret, men om hun ikke skulle klare å finne den (selvom den sikkert er der!) så kommer jeg jo til å bli litt bekymret :oops:
 
Husk å ta med urinprøve :) Og helsekortet ditt.
Og ja, hun styrer ofte samtalen, men som regel i form av at hun spør om det er noe du lurer på. Sjelden man trenger å tenke gjennom så mye på forhånd, men hvis det er noe du kommer på underveis før timen så er det greit å skrive det ned, for det er ikke alltid like lett å huske på alt man lurer på når man først sitter der :)
 
Husk å ta med urinprøve :) Og helsekortet ditt.
Og ja, hun styrer ofte samtalen, men som regel i form av at hun spør om det er noe du lurer på. Sjelden man trenger å tenke gjennom så mye på forhånd, men hvis det er noe du kommer på underveis før timen så er det greit å skrive det ned, for det er ikke alltid like lett å huske på alt man lurer på når man først sitter der :)

Takk for tips ♥
 
I min første time hos jordmor (var 14+5), så spurte hun om jeg ville at hun skulle prøve å finne hjertelyden. Hun var veeldig tydelig på at det ikke var sikkert at hun fant den, iom at det er så tidlig enda :happy:
Så jeg sa at jeg iallefall ville at hun skulle prøve å finne den, og at jeg forstod at det nødvendigvis ikke la seg gjøre! Men heldigvis fikk jeg høre et sterkt hjerte!
Jeg hadde akkurat samme følelse som deg der altså. Men man må bare huske at det ikke er like lett å finne hjertelyden så tidlig, men at alt mest trolig er helt perfekt hos babyen uansett :Heartred

Masse lykke til! :)
 
Jeg var hos jordmor i går og var 11+3 uker på vei. Med ultralydapparatet kunne vi se en aktiv liten krabat som veivet med armene. Men hun klarte ikke finne hjertelyden med doppler :) så det er liv der selv om hjertelyden ikke alltid er lett å finne
 
Masse lykke til idag!!
Jeg har første time i neste uke, 14+5 og er veldig spent på det samme :happy:
 
Det var så hyggelig :) Ei rolig og fin dame som ga masse fin (dog kanskje ikke så mye jeg ikke visste) informasjon :) Fikk også høre hjertelyden, etter litt leting, tydeligvis en flau bebis, men frekvensen var fortsatt høy på 154 bpm :D
 
Det var så hyggelig :) Ei rolig og fin dame som ga masse fin (dog kanskje ikke så mye jeg ikke visste) informasjon :) Fikk også høre hjertelyden, etter litt leting, tydeligvis en flau bebis, men frekvensen var fortsatt høy på 154 bpm :D

Så kjekt at du fikk høre hjertelyden! :happy:
 
Så kjekt at du fikk høre hjertelyden! :happy:

Ja :) Men hun brukte lang tid på å finne den. Men underveis var hun bare rolig og sa at de ofte "gjemte" seg litt unna, så jeg var ikke redd dersom hun ikke hadde funnet den heller. Selvom det aller beste var jo å få høre det såklart :happy:
 
Back
Topp