Første time hos jordmor i dag

Lillerose

Forumet er livet
Februarlykke 2016
❤ Juliskattene 2018 ❤
I dag var jeg på første svangerskapskontroll [emoji173]️ Er bare 7+3 (8+0 etter menstermin) og jeg var veldig spent på hvordan jordmora var. Heldigvis virket hun utrolig ålreit, en flink, rolig, trygg og omsorgsfull dame. En stor lettelse! [emoji4]

Vi fylte ute helsekortet og la en plan videre. Så jeg skal tilbake i uke 12 for å ta blodprøver og høre etter hjertelyd. Skal også få en ekstra samtale på sykehuset for å legge en plan for fødsel da det sist gikk så fort at jeg ble litt skremt.
Kjenner alt ble så virkelig nå! Så nå er fallhøyden stor hvis dette ikke går veien... [emoji33]

Andre som har vært på første svangerskapskontroll?

Jeg skal neste uke og er da også i uke 7/8. Kjente hun etter livmoren? Er litt spent på om den har kommet opp

Jeg skal neste uke og er da også i uke 7/8. Kjente hun etter livmoren? Er litt spent på om den har kommet opp
Nei, det var ingen undersøkelser i dag, kun urinprøve og veiing (frivillig). Ellers bare masse prat [emoji4] men hun kjenner nok i uke 12 når hun skal høre etter hjertelyd!

Jeg var på første svangerskaps kontroll hos legen på tirsdag, 9+0. Han kjente etter livmoren. Men hvorfor vet jeg ikke trodde ikke den kom opp før rundt uke 12, er førstegangs

I dag var jeg på første svangerskapskontroll [emoji173]️ Er bare 7+3 (8+0 etter menstermin) og jeg var veldig spent på hvordan jordmora var. Heldigvis virket hun utrolig ålreit, en flink, rolig, trygg og omsorgsfull dame. En stor lettelse! [emoji4]

Vi fylte ute helsekortet og la en plan videre. Så jeg skal tilbake i uke 12 for å ta blodprøver og høre etter hjertelyd. Skal også få en ekstra samtale på sykehuset for å legge en plan for fødsel da det sist gikk så fort at jeg ble litt skremt.
Kjenner alt ble så virkelig nå! Så nå er fallhøyden stor hvis dette ikke går veien... [emoji33]

Så godt å se at du har fått en jordmor som virker ålreit [emoji3]
Det har virkelig alt og si[emoji3]

Så godt å høre at du fikk en god tone med jordmor og at hun tar deg på alvor. God plan å legge en plan for fødselen og videre oppfølging i svangerskaper ;) :)

Back
Topp