Første time hos jordmor i dag

chs

Andre møte med forumet

Da var første time hos jordmor unnagjort. Hun virket veldig koslig og tok seg god tid. Jeg hadde ingen spesielle saker jeg ville ta opp, så vi gjorde egentlig bare unna det rutinemessige. Det viste seg at legen min ikke hadde sendt henvisning til ordinær UL for meg, så det ble gjort i dag. Håper ikke det er ALT for lang ventetid.

Ikke minst fikk jeg høre hjertelyden for første gang. Sterke,jevne pulsslag - fanatastisk!!

Da er det bare å vente på innkalling til UL. Rart at livet plutselig "bare" dreier seg om den lille i magen....

Koselig da! Jeg har ikke første jordmortime før om en måned jeg, blah skal til fastlegen min en gang til isteden. Angrer litt på det nå! Synes fastleger ofte kan være så... vet ikke hva jeg skal kalle det! Men synes de ofte bare tar blodprøver og fyller ut papirer og så vill de ha deg ut derifra fortest mulig! Har større forhåpninger til jordmortime, og håper på å få hjelp til å sette sammen en fødselsplan og snakke mer rundt dette etterhvert...

Var du fornøyd med din? Følte du at du fikk nok tid til å prate eller var det litt som hos fastlegen?

Håper du får time til ord. UL snart da! :D

Alltid så "trygt" og flott å høre hjertelyden! Gled deg til UL, det er bare helt fantastisk å se den lille sprelle i magen.

Jeg var veldig fornøyd med jordmortimen. Særlig siden jeg var misfornøyd med jordmora jeg hadde forrige gang, ble dette var en skikkelig opptur. Hun tok seg veldig god tid selv om det ikke var noe spesielt å ta opp og hadde et behagelig vesen. Nå er jeg godt fornøyd med fastlegen min også, men det er likevel annerledes å gå til jordmor - på et annet type kontor- så det bør du glede deg til.

Venter fortsatt spent på innkalling til ultralyd. Var og smugkikket i uke 13, men gleder meg like mye likevel = )   

Back
Topp