Første time hos JM som førstegangsfødende

Shoegrl

Forumet er livet
Himmelbarn
Marsboerne 20 18
I morgen formiddag har jeg time hos JM for første gang. Har forstått/hørt fra andre at hun har ting hun kommer til å informere/spørre om, men er det noe jeg bør forberede meg på av spørsmål e.l.? :)

Jeg fikk mye ut av å lage en liste med spørsmål over alt jeg lurte på :)

Min liste inneholdt kostholdsråd for å ikke gå opp for mye, trening, amming (mest mtp at jeg har hatt reduksjon) og influensavaksine :)

Jeg fikk mye ut av å lage en liste med spørsmål over alt jeg lurte på :)

Min liste inneholdt kostholdsråd for å ikke gå opp for mye, trening, amming (mest mtp at jeg har hatt reduksjon) og influensavaksine :)

Takk for tips, snuppa. Har tenkt på noe av dette allerede. :) Tenkte å ha med meg penn og papir. :P

Min erfaring med de to første er at jm spurte endel om mine vaner i forhold til kosthold, og hva jeg tenkte om å være gravid med nr 1/2, og generelt at de hadde så mye spørsmål at jeg ikke hadde så mye selv [emoji23]

Jeg hadde notert meg masse spørsmål på forhånd. Om ting som vektøkning, permisjonsfordeling, rettigheter ifbm tilrettelegging på jobb, diverse vondter og rare fysiske følelser, litt om trening, influensavaksine, osv. Mye svarte hun på før jeg fikk spurt.

Du trenger ikke spørre om noe du ikke lurer på, det er ikke noe du MÅ huske å spørre om.

Jeg gikk inn med ganske høye skuldre, var egentlig mest redd for å bli kjefta på/kryssforhørt. Men det ble en fin samtale - litt om kosthold og trening, og litt om hva jeg kunne forvente mtp. oppfølging og timer fremover. Hadde ikke skrevet opp noenting, kanskje mest fordi jeg hadde spurt legen min om det aller meste i forkant. Ser for meg at jeg vil ha mest nytte av jordmor mot slutten av svangerskapet - lurer på en del ting rundt fødsel og smertelindring, og det sa hun at de setter av en egen dobbelttime til i uke 36. Den gleder jeg meg til :)

Back
Topp