Første time hos JM idag..

Havets fru

Forelsket i forumet
MAI 2013
Var på første time hos JM idag.. Jeg er en smule hormonell for tida og smågråt meg gjennom hele timen:-P (Pga utfallet av mine to tidligere sv.skap) Får heller ikke den oppfølgingen på sykehuset som jeg har blitt lovt.. Skulle ha enda en UL mellom uke 7 og 13, men da jeg ringte og etterspurte den fikk jeg en meget frekk tilbakemelding og ingen time.. Ikke kjekt når en er nedpå og har blitt lovet bedre oppfølging!
Da håpte jeg at JM ville lytte etter hjertelyden for å litt forsikring, men hun synes det var litt for tidlig. Da sa jeg at jeg bare får kjøpe en dobbler selv. Fikk en lang preken om ulempene med det.. Så hun ville heller lytte selv.. Hjertelyden fant hun med en gang! 180 slag i minuttet:-) Det gjorde virkelig alt mye bedre for min del! Trykket lettet totalt!<3 
Synes det er veldig vanskelig når en føler seg så motgått av de som egentlig skal være der for å hjelpe oss.. 
JM ønsker ihvertfall å følge meg opp, så da får det bare være med den oppfølgingen jeg ble lovet fra sykehuset..
Dagens lille lange:-) Det er godt å få ut litt fra hjertet..

Huff, ikke greit å gå med de følelsene der og hvertfall ikke å få oppfølginga en har blitt lovet ! Enda godt jm gjør det ho kan :-) Heldig du er som fikk høre hjertelyden. Verdens vakreste lyd og beroligende :-)

Såå deilig å høre hjertelyd da!! =) Kan forstå at du gråt gjennom timen, og det er heldigvis HELT ok! Trenger man å gråte, så gjør man det! =) Det er litt synd sånn sett, for her er tårene rett rundt hjørnet hele tiden! =P hehe!! Kan du fortelle litt om ulempene med doppler? For jeg skal låne doppler til helgen selv, og se om jeg finner hjertelyden.. =)

Grunnen til at mange jm/ leger ikke anbefaler oppler er fordi mange blir super bekymret når/om de ikke finner hjertelyden. M du hører den i dag, så er d ikke sikkert du ører den beste dag.

Doppler er ikke farlig når det bare blir brukt av og til. Fungerer på en måte som ultralyd så det er en viss stråling med i bildet.. Det er ikke forsket på om daglig bruk av doppler kan gi skader, men JM mente at det var best om en kun lyttet en og annen gangen og ikke for ofte.. Pluss at av og til ligger babyen til slik at en ikke vil høre hjertelyden, da er det lett å bli unødig bekymret..
Var iallefall dette hun fortalte meg:-)

okei, det er godt å høre.. =) har bestemt meg for å ikke burke doppleren før jeg klarer å forstå at jeg ikke nødvendigvis finner den, men at babyen har det bra likevel.. =) så blir vel ikke før sambo kommer hjem og kan være med meg når jeg prøver! =P Takk for svar! Var ikke meningen å kuppe tråden din =/ =)

okei, det er godt å høre.. =) har bestemt meg for å ikke burke doppleren før jeg klarer å forstå at jeg ikke nødvendigvis finner den, men at babyen har det bra likevel.. =) så blir vel ikke før sambo kommer hjem og kan være med meg når jeg prøver! =P Takk for svar! Var ikke meningen å kuppe tråden din =/ =)

MamsTW skrev:
Ååå, så bra! Glad på din vegne :-)

:-)

Back
Topp