Første time hos fastlege?

Har vært hos fastlegen for å få sykmelding, men Var ikke noe svangerskapskontroll eller lignende over det. Kommer til å bestille time etter 12+0 da de ikke kan ta blodprøvene før det. Tok de et par dager for tidlig sist og måtte da tilbake å ta de på nytt igjen:p:/

Å, kan de ikke det?
Det viste jeg ikke.
Da skal jeg ikke stresse med å få time før uke 11 tenker jeg [emoji4]

Å, kan de ikke det?
Det viste jeg ikke.
Da skal jeg ikke stresse med å få time før uke 11 tenker jeg [emoji4]
De kunne iallefall ikke det i 2014, men ting kan jo ha endra seg. Stressa fryktelig med det sist, så nå tar jeg meg god tid:p

I uke 12 her :)

Var hos lege i uke 6, TUL igår.. nå blir det vel ikke før i uke 12 igjen.. etter det blir det å gå til jordmor :)

Hvilke blodprøver tar de i uke 12?Jordmor sa jeg skal ta neste time, 24 mai

Last edited:
Hvilke blodprøver tar de i uke 12?Jordmor sa jeg skal ta neste time, 25 mai

Det har jeg ikke tenkt så mye på.
Tenkte at det var for å sjekke at alt er ok. Man kan jo får vitamin og jern mangle når man er gravid, så det er vel kanskje for å følge opp på det? :)

Bestillte time igår.
Kommer til fastlegen på tirsdag.
Vil kreve TUL pga komplikasjoner som førte til planlagt KS i uke 36

Har fått time 23/5, da er jeg 10+2. Er så spent... hadde SA i februar, og den kjentes! Det var skikkelig vondt. Denne gangen har jeg vært litt kvalm i uke 5-6, men nå har det gått over. Har litt ømme bryster, og tisser mye. Begynner å tenke at det ikkje skjer noe mer. Men jeg får vel bare vente og se! Får håpe det går bra denne gangen!

Har fått time 23/5, da er jeg 10+2. Er så spent... hadde SA i februar, og den kjentes! Det var skikkelig vondt. Denne gangen har jeg vært litt kvalm i uke 5-6, men nå har det gått over. Har litt ømme bryster, og tisser mye. Begynner å tenke at det ikkje skjer noe mer. Men jeg får vel bare vente og se! Får håpe det går bra denne gangen!

Krysser fingrene for at det går bra :)

Skal til fastlegen 10. Mai. Første ledige time hun hadde og jeg tok kontakt pga kvalme. Da er jeg 8+6 så er jo egentlig litt tidlig.

Fikk du en annen termindato da Heidi? Eller gjelder fortsatt mens termin til oul?

Jeg fikk ikke en annen termindato, både fastlege jordmor og på TUL har satt 4/12 - som vi har gått ut i fra. Men hun målte den lille til 8+2 i stedet for 8+5 ( sa at trolig har det befruktede egget brukt noen dager før det festet seg)
Men regnet kanskje likevel fra første dag i siste mens.
Hun sa også at endelig termin blir jo satt på OUL, så blir spennende :)

Back
Topp