Første time hos fastlege?

Mia_mini

Elsker forumet
Når ringer dere fastlegen og ber om første time?
Har hatt gyn time idag ettersom den va booket for 4 måneder siden, men lurer på om jeg burde prate med fastlegen min også?
Og når i såfall?
Når valgte dere å dra til legen første gangen?

Jeg var tilfeldigvis hos fastlegen dagen jeg fikk positiv test[emoji4] hu ville ha meg inn til første kontroll i uke 9[emoji5] resten av kontrollene kunne jeg ta hos jordmor mente hun[emoji41]

Legen ringte meg med resultater av hcg-nivå, og ba meg bestille time når det nærmet seg uke 12 :) (ikke gjort enda:p)

Jeg var tilfeldigvis hos fastlegen dagen jeg fikk positiv test[emoji4] hu ville ha meg inn til første kontroll i uke 9[emoji5] resten av kontrollene kunne jeg ta hos jordmor mente hun[emoji41]

Det var jo flaks da :)
Kanskje jeg skal vente etter neste gyn time før jeg prater med fastlegen da..

Jeg har fått time 30. mai. Jeg er da 12+5 :) Jeg kan sikkert få time før det hvis jeg vil men jeg har foreløpig ikke hatt behov. Jeg skal på TUL i morgen :)

Oki. Er det greit å få testet det?
hehe. ingen stress det sikkert, så lenge du har det fint :)
Nei, bare meg som tullete begynte å sammenligne strimler ;) for å få roen så testet jeg det :) men bare én gang, så tok jeg digital og så økning på uker :)

Jeg var til legen for en uke siden (var da 7+3), grunnet at jeg var litt usikker på termin å ville ha henvisning til ul. Fikk ny time til lege med blodprøver i slutten av uke 12.

Jeg var til legen for en uke siden (var da 7+3), grunnet at jeg var litt usikker på termin å ville ha henvisning til ul. Fikk ny time til lege med blodprøver i slutten av uke 12.

Fikk du satt termin da?
Jeg håper gyn kunne hjelpe meg med det i dag, men det var for tidlig.. :wacky: Så da får jeg se om 4uker da..

Jeg var hos legen uke 5 (4+4) for å blodprøve og sjekke HCG nivået i blodet, tok en graviditetstest også, bare for å bekrefte graviditeten.

Har første time 8.mai - 7+5. Dette for å bli henvist videre for TUL. Hadde håpet på å kunne gå direkte til sykehuset, men må tydigvis gjennom fastlegen først

Tenker å bestille time etter at jeg har vært på tul på onsdag:) er 9 uker nå, så regner med å få time rundt uke 12:)

Var hos legen i dag. Har vært litt stressa pga. ingen symptomer :p, og tok blodprøve. Legen sa at hun pleier å ville ha inn gravide mellom uke 9-11 for å søke fødeplass. Ellers fikk jeg en haug med info, så syns det var godt[emoji4]

Har vært hos fastlegen for å få sykmelding, men Var ikke noe svangerskapskontroll eller lignende over det. Kommer til å bestille time etter 12+0 da de ikke kan ta blodprøvene før det. Tok de et par dager for tidlig sist og måtte da tilbake å ta de på nytt igjen:p:/

Back
Topp