Første tegn på liv i magen!

Dere som har kjent det før..dere sier bobler [emoji14] jeg kjenner masse bobler, men tror helt ærlig det er tarmene:happy::woot: hvordan vet man forskjell? Ca 15 uker akkurat idag.
I begynnelsen vet man jo ikke forskjell, men etterhvert bare vet man når det er babyen. Den vokser jo, og det blir mer tydelig at det faktisk er spark :) Kanskje ikke så hjelpsomt, men [emoji14]
 
Fikk beskjed idag om at morkaken har lagt seg på fremsiden av livmoren og at det derfor kunne ta laaaaang tid før jeg kjente noe som helst :(
 
Venter nr 3. Er 15+3 i dag. Ligger å kjenner masse rart, noe i magen, noe i blæreområdet og noe mot skjeden. Det er ikke lett å skille hva som er hva. Mener selv at jeg kjente tydelig liv de to foregående svangerskap ca uke 13-14. Men nå er jeg helt i villrede med hva jeg kjenner tenker at spiren turner litt og kanskje om en uke eller to kommer de små sparkene.[emoji7]

Til dere som bekymrer dere, prosessen er så langsom fra bittesmå dytt som like gjerne kunne vært dine egne tarmer til du kjenner skikkelige spark, at du får masse tid til å venne deg til det. Men flott at dere skriver om det, viktig å ikke sitte alene med [emoji4]
 
Jeg har ikke kjent noe før denne uken, er 17+5, førstegangs og har morkaken på bakre vegg. Har stresset litt med det siden "alle" kjenner liv tidlig. Har nesten følt det som et press og nedtur når folk spør om jeg ikke kjenner noe enda.

Syns jeg kjente litt bevegelse 17+2, men var ikke helt sikker på at det faktisk var babyen. Så var vi på OUL dagen etter og da sprellet han veldig og det var ingen tvil om at det var han jeg kjente dagen før. Siden OUL har jeg kjent han tydelig store deler av døgnet, han var veldig ivrig under Kurt Nilsens julekonsert :laughing002
 
Fikk beskjed idag om at morkaken har lagt seg på fremsiden av livmoren og at det derfor kunne ta laaaaang tid før jeg kjente noe som helst :(
Det er individuelt. Jeg hadde en villbass i magen forrige gang med morkaken foran. Kjente i uke 14 og daglig fra uke 16..
Jeg har den bak denne gangen men kjenner likevel ikke så tydelig bevegelse som jeg gjorde sist. Kanskje en roligere type denne her :p
 
Kjente liv i dag, på selveste julaften [emoji4]
 
Syns også jeg kjente noe nettopp, men tør ikke være helt sikker[emoji85]
Jeg er veldig sikker. Men jeg vet jo hvordan det kjennes ut. Bare veldig, veldig svakt så tidlig [emoji4]
 
Kjenner spark hver dag i 5 dager nå, på utsiden:) på innsiden har jeg kjent i over en uke
 
Jeg er veldig sikker. Men jeg vet jo hvordan det kjennes ut. Bare veldig, veldig svakt så tidlig [emoji4]
Jeg vet jo også hvordan det kjennes ut, men jeg var så uoppmerksom da det skjedde, at jeg fikk det nesten ikke med meg [emoji13]
 
Kjente litt bobler for en uke siden, på bursdagen min :) og i går på julaften kjente jeg tydelig sprelling. Så deilig :) er 15+3 i dag, sist kjente jeg liv rundt uke 16.
 
Har kjent bevegelser siden uke 12. Men i går stod jeg og lente meg inntil kjøleskapet med siden på magen og da kom det et så kraftig spark der presset fra kjøleskapet var- jeg skvatt så jeg ropte. Kom flere mindre spark rett etterpå så mannen fikk kjenne. Ble litt satt ut for syns det var tidlig med så tydelig spark. Og over navelen, så livmoren er tydelig lang opp. Var 15 uker i går.
 
Jeg vet jo også hvordan det kjennes ut, men jeg var så uoppmerksom da det skjedde, at jeg fikk det nesten ikke med meg [emoji13]
Skjønner [emoji4] Jeg kjenner det best i senga før jeg skal sove. Som nå [emoji173] Sist måtte jeg vente helt til rundt uke 20 for å kjenne noe som helst.
 
Kjente spark utenpå magen den 22.12. Før det gidder jeg ikke bry meg meg hva som er hva av "bobling" eller annet. [emoji6]
 
Her er det full sprelling flere ganger om dagen, det er så herlig :)
 
Jeg kjente forsiktig bobling tidlig uke 17. Kjente det ikke igjen før litt ut i uke 18, men etter ca 18+5 har jeg kjent litt forsiktig prikking hverdag :) <3 samboeren min kjente forsiktig spark på utsiden første gang 19+3. Jeg sammenligner følelsen med leamus i magen som kun beveger seg litt. Har ikke kjent noen store/harde romsteringer enda, men for en følelse :D jeg var redd for at jeg skulle syntes det var litt rart og ekkelt, men jeg elsker det :) :)
 
Hei jenter
Jeg er 19+3 og kjenner fremdeles ikke noe bevegelser :(
Jeg har morkaken foran så vet jo at det kan være grunnen, men er mitt 4. barn så føler virkelig jeg burde kjenne mer nå.
Har selvsagt hatt et par hendelser der jeg er ganske sikker på at det er mini som sparker men ikke tydelig nok for en bekymret mor...
Hilsen Håpløs ;)
 
Er 18+2 og kjente i går tre små tydelig spark fra den lille :) Moro det var på bursdagen til mannen også, selvom ikke han fikk kjenne da ;)

Men kjent litt av og på de siste ukene :) Er andregangs :p
 
Har kjent bevegelse daglig siden 15+5, er 16+6 i dag. [emoji4] Morsomt å ha morkaken bak denne gangen, er jo en helt annen verden enn sist! Kjenner masse og lenge hver dag, er så kos! [emoji7]
 
Back
Topp