Første tegn på liv i magen!

Shoegrl

Forumet er livet
Himmelbarn
Marsboerne 20 18
Her kan vi notere fortløpende etterhvert som vi kjenner at det bor noen der inne. :Heartred
 
*gleder meg*

Husker så godt de første tegnene med eldste.
Nesten som en fiskehale som slo eller sommerfugler i magen.... Fantastisk følelse!
 
*gleder meg*

Husker så godt de første tegnene med eldste.
Nesten som en fiskehale som slo eller sommerfugler i magen.... Fantastisk følelse!

Åh, nå ble jeg så rørt! Gleder meg til å lese oppdateringer i denne tråden fremover. :Heartred
 
Åh, nå ble jeg så rørt! Gleder meg til å lese oppdateringer i denne tråden fremover. :Heartred
Gleder meg til å kjenne. Det er så utrolig herlig. Ubeskrivelig......
La til linken til denne tråden i oversikten over viktige tråder jeg. Denne blir så gull etter hvert.
 
Åå det blir fint :)
 
Det er jammen lenge til.. første mulighet for å kjenne noe er vel rundt 14 uker eller noe..
Så tidlig? :eek: var rundt uke 18-19 med forrige før jeg begynte å kjenne noe, men så lå morkaka foran, da. Håper det blir tidligere denne gangen, sparkene er jo det aller beste med å være gravid, spør du meg :D
 
Det er jammen lenge til.. første mulighet for å kjenne noe er vel rundt 14 uker eller noe..
kommer an på mye.
Direkte spark skal det en del kraft og størrelse til for å kunne kjenne, men det kan gå an å kjenne hvor babyen ligger, eller at den beveger/romsterer og så har man disse første skjøre bevegelsene:love017 Kjennes som en fiskehale som slår eller som sommerfugler i magen.
Husker ikke helt når jeg kjente det med første, men var ihvertfall før 12 uker.
Med en av ungene var det et punkt i livmoren som gjorde at jeg kunne kjenne hvor h*n lå eller at h*n beveget på seg enda tidligere (livmoren lå fire uker foran svangerskapslengden). Det samme gjentok seg flere ganger så var helt sikker. Sa det til de jeg møtte av leger og jordmødre ifm oppfølging også og de sa det var sjeldent, men mulig og at jeg var heldig som hadde opplevd det. Har ikke hatt morkaka foran noen gang.
 
Åh ja, huske de første sparkene som sommerfuglvinger, og denne gangen er det jo virkelig en sommerfugl :p Gleder meg veldig til spark, men det gjør ikke samboeren! Han blir nemlig drittredd, og friker helt ut når han kjenner babyspark :hilarious: Da får jeg latter for livet kan jeg tenke meg!:p
 
Åh ja, huske de første sparkene som sommerfuglvinger, og denne gangen er det jo virkelig en sommerfugl :p Gleder meg veldig til spark, men det gjør ikke samboeren! Han blir nemlig drittredd, og friker helt ut når han kjenner babyspark :hilarious: Da får jeg latter for livet kan jeg tenke meg!:p
Å, herlig!

Litt misunnelig på de som har hatt sånne mager som virkelig beveger på seg eller hvor man tydelig kan se på utsiden om det er en fot etc som presser mot. Har aldri hatt det sånn jeg.
 
Åh, dette er jo det beste ved å gå gravid!! Kjente førstemann i uke 18/19 og andredame rundt uke 14/15, håper ikke tredjemann er en luring her og venter med å gi livstegn :p
 
Å, herlig!

Litt misunnelig på de som har hatt sånne mager som virkelig beveger på seg eller hvor man tydelig kan se på utsiden om det er en fot etc som presser mot. Har aldri hatt det sånn jeg.
Haha ja jeg hadde skikkelig alien-mage, husker at folk på bussen kunne se litt skremt ut :p
Det morsomme er jo at siden jeg ikke var sammen med kjæresten min under det svangerskapet så kjente ikke han på min mage. Men han kjente på søstera sin mage nylig, og når babyen sparka så hoppa han bakover og ropte :hilarious: Haha hvis jeg bare kunne hatt det på film :D
 
Hvis jeg skal være helt ærlig, så gruer jeg meg litt til dette. Alle sier det skal være så fantastisk, men tenk om en bare syns det er ekkelt og skummelt?! Er så redd for å få en slik klaustrofobisk følelse. Kan være dette er helt urimelig av meg å tenke, og at det bare blir veldig naturlig, men likevel, tenk hvis jeg synes det er kjempeubehagelig..?
 
Jeg håååper jeg får kjenne sommerfugl-følelsen denne gangen :rolleyes: Og kjenne/se en fot eller hånd på utsiden av magen :Heartred For dere som kommer til å få morkaken på fremsiden kommer ikke til å kjenne så mye liv! Jeg kjente ikke liv før uke 20 sist, og da var det tydelige spark. Jeg kjente aldri "sommerfugl" eller "fisk". Og mannen min klarte ikke kjenne noe særlig utpå magen før rett før termin.. :(
 
Hvis jeg skal være helt ærlig, så gruer jeg meg litt til dette. Alle sier det skal være så fantastisk, men tenk om en bare syns det er ekkelt og skummelt?! Er så redd for å få en slik klaustrofobisk følelse. Kan være dette er helt urimelig av meg å tenke, og at det bare blir veldig naturlig, men likevel, tenk hvis jeg synes det er kjempeubehagelig..?
Det er jo en litt rar følelse, men det er betryggende også. Det er et tydelig tegn på at babyen din lever :)
 
Hvis jeg skal være helt ærlig, så gruer jeg meg litt til dette. Alle sier det skal være så fantastisk, men tenk om en bare syns det er ekkelt og skummelt?! Er så redd for å få en slik klaustrofobisk følelse. Kan være dette er helt urimelig av meg å tenke, og at det bare blir veldig naturlig, men likevel, tenk hvis jeg synes det er kjempeubehagelig..?
Det begynner jo ikke med store bevegelser og føtter som stikker ut. Det begynner med forsiktige små dult, og du er ikke helt sikker på hva det er. Også blir det etterhvert tydeligere og du kjenner det lille menneske deres mer og mer :) Det er ubehagelig på slutten vis h*n er veldig aktiv inni der, men da er du så vant til det at det vil bli rart uten :p
Og kjenne bevegelse er veldig betryggende. Du får hele tiden er bekreftelse på at det er liv, og babyen får et mønster. Jeg kunne si "nå sover hun" f.eks :)
 
Jeg håååper jeg får kjenne sommerfugl-følelsen denne gangen :rolleyes: Og kjenne/se en fot eller hånd på utsiden av magen :Heartred For dere som kommer til å få morkaken på fremsiden kommer ikke til å kjenne så mye liv! Jeg kjente ikke liv før uke 20 sist, og da var det tydelige spark. Jeg kjente aldri "sommerfugl" eller "fisk". Og mannen min klarte ikke kjenne noe særlig utpå magen før rett før termin.. :(
Hadde morkaken foran sist og kjente tydelig spark da jeg var 18+3. Hadde også flere små dunk fra jeg var 16+0 - turte ikke å si med sikkerhet at det var babyen der og da, men forsto jo senere at det var den jeg kjente. :) Samboeren kunne også kjenne masse utvendig lenge før termin. Så godt at hun sparket og beveget seg også. Så det er nok veldig individuelt hvor mye man kjenner, selv med morkaken foran. :)
 
Haha ja jeg hadde skikkelig alien-mage, husker at folk på bussen kunne se litt skremt ut :p
Det morsomme er jo at siden jeg ikke var sammen med kjæresten min under det svangerskapet så kjente ikke han på min mage. Men han kjente på søstera sin mage nylig, og når babyen sparka så hoppa han bakover og ropte :hilarious: Haha hvis jeg bare kunne hatt det på film :D
Hehe. Har aldri hatt sånn mage/sånne barn jeg.
Hvis jeg skal være helt ærlig, så gruer jeg meg litt til dette. Alle sier det skal være så fantastisk, men tenk om en bare syns det er ekkelt og skummelt?! Er så redd for å få en slik klaustrofobisk følelse. Kan være dette er helt urimelig av meg å tenke, og at det bare blir veldig naturlig, men likevel, tenk hvis jeg synes det er kjempeubehagelig..?
Noen bevegelser de gjør inni der kan være ubehagelige. Tror ikke jeg har hørt om noen som synes det er ekkelt eller skummelt eller noe. Det starter veldig smått og forsiktig, diffust.
Ofte så kan det gå uker før man skjønner at det virkelig er babyen man kjenner inntil man blir vant til det eller det blir et mønster. Er ganske morsomt å se om man ser sammenhenger i når eller hvordan babyen reagerer.

Jeg håååper jeg får kjenne sommerfugl-følelsen denne gangen :rolleyes: Og kjenne/se en fot eller hånd på utsiden av magen :Heartred For dere som kommer til å få morkaken på fremsiden kommer ikke til å kjenne så mye liv! Jeg kjente ikke liv før uke 20 sist, og da var det tydelige spark. Jeg kjente aldri "sommerfugl" eller "fisk". Og mannen min klarte ikke kjenne noe særlig utpå magen før rett før termin.. :(
Det er så store variasjoner. Mine unger har heller aldri vært skikkelig til sparkere. Har merket stor forskjell i aktivitetsnivået deres og også hvordan de beveget på seg. husker ikke hvordan det var å føle utenpå, er jo annerledes når man samtidig kjenner fra innsiden...

Det begynner jo ikke med store bevegelser og føtter som stikker ut. Det begynner med forsiktige små dult, og du er ikke helt sikker på hva det er. Også blir det etterhvert tydeligere og du kjenner det lille menneske deres mer og mer :) Det er ubehagelig på slutten vis h*n er veldig aktiv inni der, men da er du så vant til det at det vil bli rart uten :p
Og kjenne bevegelse er veldig betryggende. Du får hele tiden er bekreftelse på at det er liv, og babyen får et mønster. Jeg kunne si "nå sover hun" f.eks :)
Det er så herlig å bli litt kjent med dem ja, finne ut av rytme, hva de liker/ikke liker etc.... Også er det så godt å vite at de har det bra!
 
Å, som jeg gleder meg! Sist gang kjente jeg det relativt tidlig, i uke 13-14, så jeg håper på det denne gangen og
 
For en kjekk tråd, også har jeg ikke sett den før nå! gleder meg masse til de søte sommerfugl flaskene i begynnelsen, også er det jo litt kult når magen hopper opp å ned!
Sist kjente jeg tydelig bevegelse seint, uke 21 første gang, litt sommerfugl/ luftbobler før det men ante ikke hva det var, hadde fantomspark i evigheter etterpå så tror ikke jeg er så god til å kjenne etter:p, blir spennende å kjenne denne gangen!
:D
 
Back
Topp