Første tanna!

Lykkenerstor

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
Sensommerbarna 2016
Juligull2021
Junibollene 2023
igår kom første tanna til frøkna. Vi lå i sengen å ammet og hun var så styrere. Rullet rundt, kava og prata. Plutselig laget hun er rar lyd å tok den ene fingeren i munn, så sjekka jeg å der var det jammen en tann som hadde kommet ut:p tannen er bare såvidt fremme, men er så spent på ammingen med tenner. Jeg har alltid sakt at de tenna kan hun vente lenge med å få, helst noen mnd til:hilarious:

Når fikk deres små tenner? Noen som ikke har fått tenner enda? Hvordan er det med amming når de har fått tenner? Er det vondt?

Min har to tenner nede. Ammingen i seg selv er ikke noe problem med tenner, merker egentlig ikke noe til de. BORTSETT FRA når hun biter! Det gjorde helt infernalsk vondt!! Heldigvis virker det som hun har sluttet med det nå, for hadde hun fortsatt med DET så hadde jeg stengt butikken!!

5,5 mnd og to tenner nede. Går helt fint å amme. I begynnelsen kunne hun bite ofte, men det går bedre nå. Biter av og til når hun er mett og vil tulle :-)

Min har to tenner nede. Ammingen i seg selv er ikke noe problem med tenner, merker egentlig ikke noe til de. BORTSETT FRA når hun biter! Det gjorde helt infernalsk vondt!! Heldigvis virker det som hun har sluttet med det nå, for hadde hun fortsatt med DET så hadde jeg stengt butikken!!
Hvordan lærte du henne å ikke bite??

Her biter ho også, men har ikke fått tenner enda!! Blir spennende å se når ho får tenner.. synes det er ubehagelig allerede no liksom [emoji28]

Hvordan lærte du henne å ikke bite??

Egentlig ren refleks. De gangene hun har bitt, har jeg hyylt ut i smerte, og da skvetter hun og begynner å gråte. Så tar jeg henne av og trøster, men legger henne ikke tilbake med en gang. De gangene det ikke har kommet like bardus på meg, har jeg fulgt med og idet hun gir tegn til å bite har jeg sagt tydelig men vennlig NEI og så stengt butikken.

Men om det er derfor hun har sluttet med det aner jeg ikke, kanskje ville hun sluttet likevel.

Ingen tenner her, 6 mnd om 1 uke. Mine to andre barn var 9 og 10 mnd når de fikk første, så venter ikke på noe tann ennå ;)

Ingen tenner her. Blir 6 mnd om 2,5 uker til :) Biter mye med gommene, og kan se det hvite under huden, men har ikke brutt gjennom.

Lille har akkurat fått sin første tann (6 mnd). Den er ikke kommet helt opp ennå, men jeg kjenner den godt. Han har "biti" meg i puppen 2 ganger, og det er ganske vondt[emoji85] Men det er når han egentlig er forsynt og begynner å tøyse litt, så nå har jeg lært meg å ta han vekk fra puppen med en gang han viser at han egentlig er ferdig. Merker ingenting til tanna mens han holder på å spise[emoji4]

Back
Topp