Første sykmelding

Første svangerskap så ble jeg sykemeldt i uke 29 og var det frem til permisjonen startet. Hadde da en jobb hvor jeg stod hele dagen og bena ble ekstremt vonde og hovne. Hadde mye vann i kroppen. Prøvde først med tilrettelegging uten hell :)
 
Første svangerkap ble jeg sykemeldt i uke 8 pga kvalme, i andre ble jeg sykemeldt i uke 16 pga kynnere, blodtrykksfall og bekkenlåsing. (Besvimte på jobb)


Denne gangen har jeg fått alt fra de tidligere svangerskapene. Nå er jeg kvalm, med bekkenlåsninger og ryggvondt allerede, så dette blir gøy.. Syns det er litt tidlig å sykemelde seg allerede, men har ikke lyst å ende opp med å ødelegge hele ryggen, eller besvime på jobb igjen.
 
Fikk svangerskapspenger fra uke 30 sist, så da jobba jeg 60 prosent fram til termin. Ikke sykemeldt en eneste dag utover det ila graviditeten. Da var det mye kynnere, bekkenlåsning og høyt arbeidstempo som var vanskelig å kombinere, og de kunne ikke tilrettelegge mer på jobb.
 
Jobbet 50% fra uke 25-30 ellers 100% til en uke før fødsel. Angrer på det fordi jeg burde tatt det mer med ro. Fikk svangerskapsforgiftning, igangsatt og endte med keisersnitt i full narkose. Tenker at jeg kunne hatt det bedre hvis jeg tatt mitt høye blodtrykk litt mer seriøst.
 
Back
Topp