Første sykedag pga graviditeten!

MammatilAmalie

Forelsket i forumet
Idag måtte jeg kaste inn håndkle og ringe å si jeg ikke kom på jobb, er så sykt kvalm!! Kun fått i meg ett par kjeks nå å brekt meg masse Idag! Stakkars lillemor som lurte på hva det var med mamma på morgenen, skjønte ikke stort ho stakkars :/ så godt å få levert ho i bhg og slappe helt av! Vært kvalm i noen uker nå men ikke i nærheten som nå!:o var ikke så kvalm sist gang heller:p (ikke som jeg husker iallefall) flere som er kvalmere denne gangen? Hva fungerer å spise for deg når du er kvalm? Håper på noen svar som kanskje hjelper for meg å:p

Førstegangs her, så kan ikke sammenligne.

Men har prøvd mye forskjellig nå etter å vært kvalm i 5 uker. Det som hjelper absolutt best:
- spise hele tiden. Helst hver time eller hver andre. Trenger ikke være mye, men ett knekkebrød f.eks
- mandler!! Har prøvd alt mulig av kjeks, men bli fort lei av de. Mandler er tørre og gode med nøytral smak

Enig med lykkeligRose at det gjelder å forsøke å spise hyppig (lettere sagt enn gjort når ingenting frister). Selv spiser jeg salte kjeks, nøtter, yoghurt i blant og det hender det frister med druer eller kylling. Håper kvalmen din gir seg snart! :)

De siste dagene har det vært ekstremt.! Og Idag har jeg kanskje spist 5 ritz kjeks til sammen siden jeg sto opp med dattern min, er jo ikke rart man er uggen fordi man er jo også så sulten, men brekker meg å spyr av alt:o knekkebrød har jeg prøvd å fått i meg, får prøve å se om jeg får i meg ett nå. Har også prøvd ingefær men syns ikke det hjelper heller, får prøve mandler også, selvom det absolutt ikke frister:p hihi ikke bare bare å produsere ett nytt menneske! Tusen takk for tips:)

Jeg begynte å bli ordentlig kvalm forrige uke, måtte ha kortere dager på jobb, og idag ble første sykedag (er 10+4). For meg hjelper det å spise hyppig. Hvis jeg har klart å få i meg et ordentlig måltid går det et par timer før jeg blir kvalm igjen. Men det er ikke så lett når man i utgangspunktet ikke har lyst på noe:P Hvis jeg er veldig kvalm og må få i meg noe, så spiser jeg en halv agurk. Er jo ikke akkurat næringsrikt, men det er friskt og nøytralt og hjelper iallefall kvalmen min:) Ellers blir det mye tørre knekkebrød, sitron, grønne epler, grønn farris og vann. Kalde, friske ting:)

Back
Topp