Første sykdom

Kaffekanna

Glad i forumet
Junibollene 2023
Junior holder på å begynne livets første forkjølelse. Var hos familie i helgen hvor en var på vei til å bli frisk, men tydeligvis ikke helt i 100 ennå. Har begynt med lett hoste og litt rennende nese fra formiddagen av. Også sovet myyyye mer enn han pleier. Ennå ikke fått feber (har aldri hatt feber før), så spent på åssen det går. Syntes synd på han, prøver å sove nå med hevet rygg, men er ikke så lett når han ikke skjønner det går an å puste med munnen når nesa er tett..

Hvordan har sykdom gått hos dere?
 
Vi har hatt to runder, har gått greit her. Vi har hevet ryggen slik som dere. Vi hadde heller ikke klart oss uten Otribaby neserenser! :)
 
Haha, litt komisk, men junior er i mye bedre form enn meg. Jeg som aldri blir syk! Kanskje jeg sender vekk alle antistoffene i morsmelken:pompus: Det gjør i så fall ikke noe, bedre meg enn han:Heartblue
 
Her i huset har vi hatt et par runder med forkjølelse og en med omgangssyke siden mini ble født, men han ser ut til å tåle alt som storebror tar med seg fra skolen! Fikk litt løs mage etter 3-måneders vaksinasjon, men tok nye vaksiner på 5-mnd kontroll uten bivirkninger.
 
Haha, litt komisk, men junior er i mye bedre form enn meg. Jeg som aldri blir syk! Kanskje jeg sender vekk alle antistoffene i morsmelken:pompus: Det gjør i så fall ikke noe, bedre meg enn han:Heartblue
Vent til at han begynner i bhg. Eldstemann ble småsyk flere ganger ila det første året, men det var jeg som fikk feber og ble helt slått ut hver gang! Nå er jeg immun mot alt. :hilarious:
 
Prøv forresten å sette en liten skål med nyskjæret gulløk ved siden av barnet om natten. Det er det beste jeg vet mot tett nese. :bookworm:
 
Junior holder på å begynne livets første forkjølelse. Var hos familie i helgen hvor en var på vei til å bli frisk, men tydeligvis ikke helt i 100 ennå. Har begynt med lett hoste og litt rennende nese fra formiddagen av. Også sovet myyyye mer enn han pleier. Ennå ikke fått feber (har aldri hatt feber før), så spent på åssen det går. Syntes synd på han, prøver å sove nå med hevet rygg, men er ikke så lett når han ikke skjønner det går an å puste med munnen når nesa er tett..

Hvordan har sykdom gått hos dere?
❤️
 
Her har det ikke vært noe sykdom enda, kjenner at jeg gruer meg litt første møte med sykdom . Men alle må jo gjennom det engang
 
Ble ikke noe sykdom på han, trodde han begynte å bli syk, men det ble med bittelitt snørr. Kan ikke kalde det syk. Jeg derimot, syk i en uke. Haha
 
Ble ikke noe sykdom på han, trodde han begynte å bli syk, men det ble med bittelitt snørr. Kan ikke kalde det syk. Jeg derimot, syk i en uke. Haha
Det er jo best case scenario egentlig! Gutten får antistoffene uten å bli skikkelig syk = én mindre hjemmedag fra barnehagen neste år (er mitt håp iallfall :smiley-ashamed005).
Her har vi en 2,5 åring i barnehage og det har vært 4 eller 5 (husker helt ærlig talt ikke) forkjølelser og 1 omgangssyke siden hun ble født for litt over 5 måneder siden. Hun har bare hatt litt tett nese på forkjølelsene og ingen ting på omgangssyka. Den gangen hun ble «sykest» var da hun fikk symptomer før meg. Da tok det nok litt tid før antistoffene kom i melka :)
 
Her har lillesøster vært mer eller mindre konstant forkjølet i en mnd, og så fikk vi covid for 3 uker siden. Men det har gått greit altså! Vi var litt slappe begge to under covid, hun hadde nesten 40 i feber men sov bare litt mer enn normalt. Ammet masse!
Nå ble hun veldig tett i nesa igjen denne uka, så hatt noen dårlige netter. Hoster ganske stygt, men gjort det i ukesvis av og på, så jeg har vennet meg til det og ikke dratt til legen en gang! Dvs, hun var på 6-mndrs kontroll på mandag, og da hostet hun faktisk ikke akkurat da. Legen lyttet på henne og sa ingenting, så antar hun var fin:) Nå surkler det litt og hun hoster oftere igjen.. Men allmenntilstanden er fin!
Er så travelt her om dagen, at jeg ikke rekker å gå og bekymre meg iallfall;) Storesøster tar nok med mye uskyldig, men irriterende fra barnehagen..
 
Mini ble forkjølet for første gang nå i juleferien! Smittet av meg og storebror... har ikke feber, men har en del slim i halsen og hoster av og til. Heldigvis virker som at han har det helt ok, men spiser mindre enn vanlig. Han har kanskje vondt i halsen. Håper han blir snart frisk og kan spise like mye som han pleier. :Heartred
 
Nå har vi vært forkjølet i nesten en uke... fortsatt ingen feber, babyen har masse slim og noen ganger slimhoste, han har god allmenntilstand, men har spist mindre enn han pleier i flere dager nå. Legen har jo stengt frem til tirsdag... noe vits å ringe legevakten? Hvor lenge varer forkjølelsen? :dead:
 
Nå har vi vært forkjølet i nesten en uke... fortsatt ingen feber, babyen har masse slim og noen ganger slimhoste, han har god allmenntilstand, men har spist mindre enn han pleier i flere dager nå. Legen har jo stengt frem til tirsdag... noe vits å ringe legevakten? Hvor lenge varer forkjølelsen? :dead:
Ikke vits å ringe legevakten vil jeg si iallefall, for barn er allmenntilstanden alt. Ingen feber og bare litt hoste er det ikke noe å gjøre med heller. Søstera mi sprang rundt (for 30 år siden skal sies) med 41.5 i feber - kokvarm, men strålende allmenntilstand. Mamma gadd ikke ringe legen, spiste og drakk fint, dagen etter var hun helt frisk. Var nok bare den indre termostaten som laget litt krøll.
 
Gruer meg til første møte med sykdom for lille. Man føler seg så hjelpløs når baby er syk og føler ubehag. God bedring til lille SommerSolsikker
 
Dạ ble det første møtet med forkjølelse på lillemor. Så tett i nesen og mye slim, hun både vil spise og sove men får ikke til pga tett og rennende nese, lille blir så frustrert . Jeg er helt uforberedt på at nattesøvnen nærmest utgår når baby er plaget med slim i nesen våkner og gråter hver 45 min/ 1 time pga at hun ikke klarer å puste gjennom nesen . Bruker saltvann, morsmelk og nesesug. Hvor lenge varer forkjølelsen ?
 
Dạ ble det første møtet med forkjølelse på lillemor. Så tett i nesen og mye slim, hun både vil spise og sove men får ikke til pga tett og rennende nese, lille blir så frustrert . Jeg er helt uforberedt på at nattesøvnen nærmest utgår når baby er plaget med slim i nesen våkner og gråter hver 45 min/ 1 time pga at hun ikke klarer å puste gjennom nesen . Bruker saltvann, morsmelk og nesesug. Hvor lenge varer forkjølelsen ?
Da mini ble forkjølet for første gang i desember, fikk han ikke sove i hele natten... vi måtte faktisk bære/bysse ham frem til kl 6 på morningen non stop. Deretter ble han litt bedre, "bare" dårlig apetitt og mye slim. Han ble 100% frisk ca 5 dager senere.

Så jeg tror "det verste" ikke varer så lenge. Men det kan gjerne ta opp til flere dager å bli heeelt frisk.
God bedring!!
 
Back
Topp