Første sydentur med liten gutt

Bruker497mar

Andre møte med forumet
Vi skal på villaferie i Spania i en uke om noen dager. Har med vår lille gutt på snart 11 måneder og da skal det pakkes litt anderledes enn da man ikke hadde barn!  Hva er vesentlig på pakkelista? Regner med det er noen med mer erfaring enn meg som sikkert kan nevne noe jeg ikke har tenkt på. Takk og sommerhilsener fra solfylte Trøndelag!

Har ikke vært på sydentur med barn før, men jeg har hørt at det er grisedyrt med bleier, så det lønner seg å pakke med noen :)

Nok mat til babyen :)  Vi gikk tom for mme og grøtpulver og ble en smule stresset. Særlig siden hun ikke tålte melk og måtte ha spesialgreier, og mme som vi fikk tak i nektet hun å drikke :p     Ellers løse luftige klær og gode solhatter som beskytter mot solen. Og gode sandaler, det blir for varmt å gå barbent, da brenner de småp føttene seg!

Og sånn uv-drakt, kanskje?

Jepp, helt klart masse erstatning. Huff, hadde håpet og slippe å pakke bleier men hvis det er så dyrt så må vi vel gjøre det da.

UV drakt har vi, og sandaler går herved på lista.

Jeg har et blogginnlegg med litt tips her. :)

Jeg synes dette med dyre bleier er sterkt overdrevet. Ja, det går an å pakke med seg litt bleier hjemmefra, i vogna f.eks, så har man litt. Men stort sett går det en del penger på ferie, og jeg opplevde ikke at å kjøpe to pakker bleier tok knekken på feriebudsjettet.

Viss du har prampack så rådar eg deg til å pakke alt mini trenger inni den, fordi dei ikkje veger den.
Ellers så fekk eg eit tips her inne til flyturen som har vist seg å vera genialt!!
Det var å pakke inn små gaver som han kan få på flyet. Som ei lita bok, bamse, drikkeflaske, bil osv. Dette har me brukt på fleire flyturar, og det har funka veldig bra!!

Ellers er vel det meste nevnt, eller vannkoker er greit å ha med viss det ikkje er det der, og sånn UV-drakt er uunnværlig syns eg, sparar for mykje smøring.

God tur :o)))

Tjukkebollen skrev:
Jeg synes dette med dyre bleier er sterkt overdrevet. Ja, det går an å pakke med seg litt bleier hjemmefra, i vogna f.eks, så har man litt. Men stort sett går det en del penger på ferie, og jeg opplevde ikke at å kjøpe to pakker bleier tok knekken på feriebudsjettet.

Det største problemet er at de er så voldsomt parfymerte..

Takk alle sammen! Blogginnlegget var også veldig hjelpsomt. Er litt spent, men er sikker på at det blir supert

Jeg ville pakket med paracet til lillegutt i tillfelle han blir syk.

rodstilk skrev:

Tjukkebollen skrev:

Det største problemet er at de er så voldsomt parfymerte..

Ja, det blir jo en helt annen diskusjon:) Jeg har bare lest at folk synes det er så himla dyrt, og ja, meningen min om det står jo over her. Men parfymerte bleier kan være greit å unngå ja.

I forhold til bleier.. Kan du ikke bare pakke med deg bleier da, du har antageligvis plass til det. og det er ikke noe du skal ha med deg hjem igjen!! 

Back
Topp