Første svangetskapskontroll over:)

frøspire

Forelsket i forumet
Var på min første svangerskapskontroll i går. Fikk fylt ut helsekort og tok blodprøver. Også sendte legen henvisning til sykehus poliklinikken, hvor jeg skal ha mye av oppfølgingen min. Det er de som skal lage et opplegg om hvor ofte jeg må inn der til kontroll på grunn av tidligere alvorlig sf. I tillegg skal jeg oftere til fastlege, jordmor og hyppige kontroller av blodtrykk på legekontorets labratorie. Godt de vil passe på men sliten allerede med tanke på alle kontrollene. Alt er heldigvis fint foreløpig vis man bare trekker fra kvalmen. Jeg krysser fingrene for at det fortsetter. Det jeg ikke kunne huske fra sist er at ved vanlig svangerskap er neste kontroll hos lege først i uke 26. Med jordmor og ordinær ul i mellom. Er det slik for dere andre? Blir jo ikke sånn for meg. Det andre jeg undret meg over var at hun mente at terminen min var usikker fordi jeg kun hadde mensen to ganger etter jeg tok ut spiralen, er det vanlig?

ååå..gleder meg til jeg også skal på første kontroll i neste uke :)

Er fint å høre at du får så tett kontroll:) Å gratulere med velykket første kontroll:) Dette med spiralen aner jeg ikke, men har tenkt å høre om det samme da jeg kun hadde den engang før jeg ble gravid.

Back
Topp