Første svangerskapskontroll!

Gæmmis

Elsker forumet
Og alt står bra til[:)]

Blodprøver, blodtrykk, urin og det hele var akkurat som det skulle. Og legen virker veldig behagelig, en ordentlig lege liksom, hvis dere forstår. Fikk svar på det jeg spurte om, fikk vite at alt var greit og det var det. Akkurat slik jeg vil ha det[;)]

Så sa legen at han skulle sjekke livmora for å si ca termin, jeg tenkte "fint nok", husker fra første svangerskap, hvor legen min alltid trykket og klemte litt på magen min hver gang. Mannen min ble med inn på undersøkelsesrommet, legen spurte så om jeg var sikker på om han skulle med. Jeg spurte hva han mente, han sa så at jo han skulle jo inn og sjekke størrelsen på livmoren. "Inn?" sier jeg, og forstår med det samme hva han mener, dumme meg[:D]

Såh, mannen ble utenfor. Og bare for en sikkerhets skyld ble jeg nødt til å spørre legen om at jeg skulle ta av meg alt på underkroppen. "Ja, det vil nok være en god ide!". Ja, er vel det[:D]

Anyways, han sier jeg er 10-11 uker på vei! Fikk helt sjokk jeg, ville tippet ca 6 uker eller noe sånt! Han bestille tid til UL med en gang, så vi får fastsatt terminen. Livmoren min ligger visst litt til høyre, men det retter seg selv opp i takt med at fosteret vokser.

Hadde håpet han ville høre etter hjertelyden, det gjorde han ikke, men det får jeg jo uansett snart på UL.

Ellers fått vite at jeg skal ha to tider til hos lege; i uke 25 og 32.

Så skal jeg i samtaler hos jordmor i uke 12 ca, 21, 29, 36 og 39, pluss i uke 41 hvis jeg går overtid, og 1-10 dager etter fødselen.

Dessuten er det en ordinær UL i uke 18.

Så knallbra[:D][:D][:D][:D] Og der hoppet du langt fram på terminlista vår[:)][:)][:)][:)]

ORIGINAL: Svartengel

Så knallbra[:D][:D][:D][:D] Og der hoppet du langt fram på terminlista vår[:)][:)][:)][:)]

Ja, nesten så jeg kanskje hopper helt til januar jo!!!

tihi! så bra med grei lege [:)]

men er det ikke på grunn av tidligere graviditet at livmora er litt større da? men du får jo ul, og det er jo bra [:D]

Å så bra at det sto bra til :) Åsså er du jo komment så langt på vei, blir spennende me ul for å se hva de sier[:)]

ORIGINAL: sola89

Å så bra at det sto bra til :) Åsså er du jo komment så langt på vei, blir spennende me ul for å se hva de sier[:)]

Ja, kjempespennende! Og jeg er jo veldig spent på hvor fort jeg kan få komme inn til UL, men litt dårlig timing egentlig. Mannen min er på ferie med snuppa hele neste uke, og uken etter det skal han mest sannsynlig til Sverige en hel uke. Så kan se ut til at jeg blir nødt til å ta den timen alene[:-] Ikke det jeg har mest lyst til, men er jo ikke sååå lenge til ordinær UL da, og da skal vi begge avsted[:)]

Det var skikkelig det, eg har berre avtalt tid hos jordmor der og da til neste undersøkelse og en til hos legen, vart nesten for opplina at du har fått alle vekene allerede no. Sist såg vi det berre an på formen min og sånn, men det er vel ulik praksis overalt. Her er det ikkje så mange fødende så vi står ikkje akkurat i kø[:D]

ORIGINAL: Karsol

Det var skikkelig det, eg har berre avtalt tid hos jordmor der og da til neste undersøkelse og en til hos legen, vart nesten for opplina at du har fått alle vekene allerede no. Sist såg vi det berre an på formen min og sånn, men det er vel ulik praksis overalt. Her er det ikkje så mange fødende så vi står ikkje akkurat i kø[:D]

Da jeg linjet opp ukene for kontroller, gikk jeg ut fra svangerskapsboken jeg fikk med meg, har enda ikke fått tid til jordmor.

Så deilig! Gratulerer! =)
Blir spennende å høre hvor langt UL tilsier at du er! =)

Var på første kontroll idag jeg. Ingenting spesielt egentlig. Bare fylte ut skjema og tok blodprøve å greier. Ikke så spennende akkurat[&:]

ORIGINAL: siljegulli

Var på første kontroll idag jeg. Ingenting spesielt egentlig. Bare fylte ut skjema og tok blodprøve å greier. Ikke så spennende akkurat[&:]

Hehe, nei, er vel ikke den mest spennende timen, men synes det var veldig ok å hilse på legen, og få funnet ut hvilke sykehus jeg skal føde på (skal føde på et sykehus med ENEROM! Yey! Og barneavdeling, det har ikke det andre sykehuset som ligger i nærheten av oss).

Og så fikk jeg jo henvisning til UL, det var fint.

ORIGINAL: GripDagen

Du blir her selv om du skulle fått termin i Januar? Liger å ha deg her i Februar FruFruktbar. [:)]

Åh, tusen takk! Jeg liker meg også veldig godt her, så akter nok å holde meg her ja... Om jeg så må lyve på terminen min for at dere vil ha meg her[:D]

ORIGINAL: FruFruktbar

ORIGINAL: Svartengel

Ja, nesten så jeg kanskje hopper helt til januar jo!!!

Må bli her med oss[;)]

ja du må være her inne hos oss:)
så gøy å høre at det gjik så bra og at du har fått en grei lege:-)

jeg har å vært på første kontrol men det var ikke noe spenende..men vært på tidli ul da e var 5+5 så e vet nesten hvem dag e ble gravid..angrer på at e ikke spurte om bilde..

Back
Topp