Første svangerskapskontroll

Septembersmått 22

Flørter med forumet
Da har jeg bestilt meg svangerskapskontroll om to uker, da er jeg nok 12-13 uker.

Flere som har bestilt allerede eller kanskje har vært og har lyst å dele erfaringer?

Snart fem år siden minste kom, så føler jeg er nesten som førstegangs mamma på dette her:D

Da har jeg bestilt meg svangerskapskontroll om to uker, da er jeg nok 12-13 uker.

Flere som har bestilt allerede eller kanskje har vært og har lyst å dele erfaringer?

Snart fem år siden minste kom, så føler jeg er nesten som førstegangs mamma på dette her:D
Her er det også 5 år siden sist! Har bestilt time til jordmor i går. Skal om to uker.. Var til legen i går da og det ble 12ukers-rutine selv om jeg bare er i uke 10 enda.. Men greit å ha gjort det allerede da. Har også vært på to UL, så føler liksom jeg har gjort mye allerede.

Var i dag, 10+0. Godt å få prata litt, og lagt løpet for de neste mnd :) skal tilbake om 6 uker, og før det har jeg forhåpentligvis en tul, som hun henviste til I dag :)

Jeg har vært hos jordmor, så hun fikk henvist til tidlig ul + nipt. Fylte ut skjemaet også fikk jeg ny time i mai :joyful: så lenge til neste gang. Nå er neste kontroll på sykehuset uke 12+0 også har jeg ordinær ultralyd uke 18+1.

Nå gleder jeg meg bare til ultralyd neste uke er overstått :Heartred

Skal om en uke, har vært innom legen tidligere - men det var bare for å finne ut at jeg var gravid.. Er det vanlig å ta med urinprøve?

Skal om en uke, har vært innom legen tidligere - men det var bare for å finne ut at jeg var gravid.. Er det vanlig å ta med urinprøve?

Ja urinprøve til alle kontroller :-)

Jeg skal på tirsdag (9+2), men har blitt skikkelig forkjølet så vi får se om jeg kommer meg dit. Jeg må rekke å få henvisning til tidlig ultralyd og NIPT.

Jeg skal på tirsdag (9+2), men har blitt skikkelig forkjølet så vi får se om jeg kommer meg dit. Jeg må rekke å få henvisning til tidlig ultralyd og NIPT.

Skikkelig forkjøla og feber her også, men satser på å bli frisk til onsdag. Har tul og nipt uken etter, da skal jeg ikke være syk eller være i isolasjon.

Jeg har vært på 2 allerede :hilarious:
Første var hos jordmor 9+2, der var det jo bare papir utfylling og bli kjent med henne egentlig, hun fikk ikke tatt blodprøver eller søkt føde plass så da måtte jeg til lege.
Var hos lege 10+4 tok blodprøver og søkte føde plass og ordinære ultralyd :p
Har tidlig ultralyd 13+4 og fikk tidlig ordinære ultralyd 18+3 :cat:

Vært hos jordmor 9.2. Fikk høre fosterlyd og fylte ut papirer.
Siden jeg fikk høre hjertet slå har jeg ikke hatt behov for tidlig ultralyd. Og sparer derfor pengene.
Men uke 12.0 får jeg nipt og ul. Og uke 18.2 får jeg ordinær ul. Så nå er alt ordnet.

Skal på første time hos lege på tirsdag, er da 10+3. Er det vanlig å ta med partner på denne timen? Dette er mitt første svangerskap, så alt er helt ukjent

Skal på første time hos lege på tirsdag, er da 10+3. Er det vanlig å ta med partner på denne timen? Dette er mitt første svangerskap, så alt er helt ukjent

Det er opp til deg. Jeg hadde aldri partner med på vanlige svangerskapskontroller hos lege eller jordmor. Hadde ikke behov for han der. Han var bare med på ultralyd.

Hadde partner med på jordmortime 1,5 mnd før termin med mini, dette var for å fylle ut skjema om farskap sio me ikkje er gift - og då slapp me å tenka på da på sjukehuset;)

Du må ta med urinprøve tatt på morgen urin :happy:

Back
Topp