Første svangerskapskontroll

Krepsen89

Gift med forumet
Assistert-jentene
Himmelbarn
Februarlykke 2016
Desemberlykke 2018
FebbisBebbis2021 ❄️
Nå blir jo dette evt min FEMTE av det slaget, men utlært blir man aldri :p

kan man velge å gå til jordmor på kontroll i uke 12 i stedet for lege? Også bare ta blodprøvene på legekontoret siden?

jeg har ingen fastlege per dags dato, og føler det er litt upersonlig. Jordmor derimot har jeg jo kjennskap til fra før, og jeg går veldig godt overens med henne. Foretrekker jordmor og har brukt jordmor til alle kontroller utenom den aller første i uke 12 tidligere.

Noen som har gått til jordmor allerede på første kontroll?
 
Nå blir jo dette evt min FEMTE av det slaget, men utlært blir man aldri :p

kan man velge å gå til jordmor på kontroll i uke 12 i stedet for lege? Også bare ta blodprøvene på legekontoret siden?

jeg har ingen fastlege per dags dato, og føler det er litt upersonlig. Jordmor derimot har jeg jo kjennskap til fra før, og jeg går veldig godt overens med henne. Foretrekker jordmor og har brukt jordmor til alle kontroller utenom den aller første i uke 12 tidligere.

Noen som har gått til jordmor allerede på første kontroll?
jeg mener man kan velge selv om man vil til lege eller jordmor:) kanskje du kan ringe å høre?:)
 
Med første kunne jeg velge jordmor eller lege på alle kontrollene unntatt den i uke 12
 
Med første kunne jeg velge jordmor eller lege på alle kontrollene unntatt den i uke 12
Ja, tipper det er en grunn til at jeg Alltid har hatt første kontroll hos lege.
 
Ganske sikker på at jeg hadde time hos jordmor i uke 11 eller 12 sist. Men hadde også legetime for blodprøver osv :)
 
Back
Topp