Første svangerskapskontroll

Bebbis

Blir kjent med forumet
Hei!

Er det noen her inne som har vært på første svangerskapskontroll enda? Skal dere dra til lege eller jordmor? :)

Var hos legen i går, men det var kun for å få utskrive resept på blodfortynnende. Men blei som en «svangerskapskontroll» egentlig ☺️ drar sikkert til begge denne gangen og! I uke 12 :)

Har vært hos lege. Tok noen blodprøver å prata. Skal til jm i morgen. Får se hva hun gjør

Jeg skal på første kontroll hos legen min på tirsdag:happy: tror ikke jeg blir å gå til jordmor denne gangen.

Når er det vanlig å gå til første kontroll? I hvilken uke liksom?!

Hatt time hos jordmor hos jordmor om 12 dager. Tror jeg går mest til jordmor denne gangen, får se. Liker ikke vikarlegen min.

Jeg var hos min lege på tirsdag. Mest for å be om henvisning til tul pga tidligere MA. Jeg er så bekymra og la dette frem for legen min. Hun sendte henvisning med en gang. Kjenner jeg gruer meg og gleder meg... Legen målte blodtrykket mitt å fant ut at jeg har veldig lavt blodtrykk. Hun sa at jeg må prøve å ta det med ro når jeg kjenner jeg blir svimmel eller sliten. Da passer det jo ikke bra at vi er fri for bil for tiden...

Skal på TUL først i uke 8, så bestiller jeg time for kontroll. Vil gå mest til jordmor tenker jeg :happy:

Jeg har første time hos legen i uke 11 (om 3 uker).
Etter det vil jeg prøve jordmor, så velger jeg etterpå den jeg har best kjemi med, hvem jeg vil gå til resten av kontrollene. Liker legen min veldig godt, men sikkert fint å treffe jordmor også.
Dette er nytt for meg, aner ikke hva jeg går til

Var hos legen i går, tok blodprøver og han fylte ut helsekortet. Målte også blodtrykk og jeg måtte veie meg, pluss at han informerte om graviditet (bare det som er basic, lurt å la være å drikke alkohol osv). Han henviste også til oul. Jeg er 9 uker. Når jeg en dag får ånden over meg skal jeg ringe jordmor og be om time der. Tenker å prøve henne, liker jeg henne ikke så går jeg bare til legen istede :)

Her jeg bor tar ikke jordmor på helsestasjonen imot pasienter til første svangerskapskontroll, så blir fastlege for meg. Så får vi se fra andre kontroll og utover om jeg vil til jordmor eller lege :)

Back
Topp