Første svangerskapskontroll

Kms92

Forumet er livet
Desemberlykke 2018
Augustbarna 2021
Septemberlykke 2021
Noen som har vært på det allerede? Regner vel med det siden mange er over uke 12 :)
Hvordan gikk det?

Jeg skal på mandag neste uke. Har skrevet ned noen spørsmål som jeg tenkte å stille. Første gang jeg har skrevet ned spørsmål til legen x) men godt å være forberedt. Hadde helt sikkert glemt mye av det skal vil ha svar på.

Jeg skal i morgen ;-). Ikke gjort noen spesielle forberedelser annet enn å kjøpe uringlass til urinprøven ;-)

Jeg var for litt over en uke siden. Legen fylte ut svangerskapsskjema, sendte henvisning til OUL + fødeplass, tok blodtrykk, vekt og blodprøver. Urinprøve hadde jeg ikke med. Det ble heller ikke etterspurt :)

Eg var i går. Kun skjema utfylling, noken målinga og blodprøva.
Men fekk bræle te meg en hjertelydsjekk på slutten :Heartred

Har vært der 2 ganger alt. 1 gang for å få rekvisisjon til tul og en gang for prøvene etter 12+0. Skal igjen før oul for å fylle inn prøveresultatene, men så ikke noe før i uke 24 :)

Var der i uke 12 er 13+2 i dag. Tok blodprøver, urinprøve, vekt, blodtrykk. Henviste meg til OUL. Skal til jordmor på fredag, mest for å snakke ut om litt forskjellige ting. Hadde en ekstrem tøff fødsel sist med mye komplikasjoner.

Har vært for noen uker siden gikk bare fint :D Fikk fylt ut helsekort og tok blodprøver. Skulle egentlig på ny time i går med ultralyd, men den ble dessverre utsatt. Men skal prøve å få ny time i neste uke :)

Jeg skal inn neste tirsdag, så om akkurat én uke. Ville ha timen før TUL som jeg skal på neste onsdag.

Kommer til å levere urinprøve selv om det sikkert ikke er nødvendig. Men jeg liker å være på den sikre siden [emoji23]

Jeg var for halvannen uke siden (uke 9). Fylte ut helsekort, tok blodtrykk og blodprøve:) leverte også urinprøve. Fikk en liten sniktitt på lille i magen da legen hadde ul apparat tilgjengelig:) hjertet slo og lille ser ut til å vokse normalt:Heartred

Har vært for noen uker siden gikk bare fint :D Fikk fylt ut helsekort og tok blodprøver. Skulle egentlig på ny time i går med ultralyd, men den ble dessverre utsatt. Men skal prøve å få ny time i neste uke :)
Tok de alle blodprøvene da, før uke 12?
Fikk beskjed på mitt legekontor at det var bra jeg kom etter uke 12, hvis ikke måtte jeg komme tilbake for å ta resterende prøver som må tas etter uke 12.

Jeg var på mandag, 13+0. Leverte urinprøve, tok en drøss med blodprøver der noen av de måtte tas etter uke 12. Målte blodtrykk, ble lyttet på over hjerte og lunger, høyde og vekt (veide meg hjemme) og fylte ut helsekortet.
Neste time er 24+0, tenker jeg skal til jordmor samme uken.

Tok de alle blodprøvene da, før uke 12?
Fikk beskjed på mitt legekontor at det var bra jeg kom etter uke 12, hvis ikke måtte jeg komme tilbake for å ta resterende prøver som må tas etter uke 12.
Det fikk jeg og beskjed om. Og fikk beskjed om at laboratoriet avviser prøver om de ikke er tatt i rett tid.

Jeg er ganske sikker på at de tok alle av meg i uke 9. Hvilke verdier er det som ikke kan måles før uke 12?

Jeg hadde første time hos jordmor allerede i uke 6, veldig tidlig, men ringte for å bestille time med engang, da jeg tenkte det kunne være litt stor pågang. Fikk helsekort, målte HB og ustix, og svarte på en del spm. Skal på ny kontroll i uke 12, den 18.juni <3

Skal til min første kontroll på mandag! Hos fastlegen. Kan man få høre hjertelyden der? :) :)
De har iallfall utstyret til å gjøre det :p Det varierer veldig har jeg inntrykk av. Det kan være vanskelig å finne den så tidlig, og derfor er det mange fastleger som nekter å forsøke, da de ikke vil gjøre vordende mor nervøs uten grunnlag.
Men så er det noen som gjør det. Jeg tviler på at min fastlege ville gjort det, men kanskje hadde hun sagt ja denne gangen siden jeg skal på TUL dagen etterpå og ikke hadde hatt mulighet til å være redd så veldig lenge.
Lykke til!

Eg fekk høre på mandag når eg va inne.
Han hadde ikkje gjort det om eg va 12 veke, men sida eg va 14 veke så ville han prøve. Men han var ganske klar på at eg ikkje måtte bli bekymr om eg ikkje fekk høre ☺️

Back
Topp