Første svangerskapskontroll

MammaMassør

Glad i forumet
IMG_8648.JPG

Her sitter jeg og venter på første svangerskapskontroll hos fastlegen.

Er spent og nervøs. Selv om jeg vet at «ingenting stort» skjer i dag. Håper å få henvisning til TUL på plass. Og at jeg kan ta det på lokalsykehuset.

Andre som har vært hos fastlege / jordmor?

Spennnde! Fortell oss gjerne hva du gjorde og sånn :) Jeg skal på min første om en liten stund, veldig spent!

Så spennende! Jeg skal ikke før om 3 uker selv.

Lykke til! Jeg skal over påske når jeg er 13+1 :)

Jeg har vært hos jordmor og skal til fastlegen om et par uker. Lykke til med tul

Jeg er 9+0 i dag og måtte ha time nå for å få henvisning til TUL.
Legen skal snakke med de på lokalsykehuset om jeg kan få kontrollene der oppe. Så jeg krysser fingrene for det.

Ellers tok jeg en hel haug med blodprøver, i forhold til stoffskifte, røde hunder osv.
Og så leverte jeg morgenurin.

Lykke til! :Heartred
Vi har time førstkommende mandag (11+2). Spent!

Skal på tul i morgen og hvis alt er bra blir det time hos jordmor ganske kjapt.

Så spennende, lykke til! Hadde første kontroll i dag jeg også [emoji4] Leverte urinprøve og tok blodprøver. Skal tilbake igjen neste uke for en celleprøve, og da sa legen at vi kanskje kunne ta ultralyd også [emoji173]️[emoji173]️

Jeg har hatt første kontoll hos jordmor, og skal til legen i uke 12 :)

Jeg har time idag 7.mars. Er 10+6 idag [emoji5] gruer meg skikkelig og er kjempe nervøs pga min fastlege er sykemeldt pga alvorlig benbrudd [emoji29] så får en vikar...

Hvordan får dere tatt blodprøver allerede? Fikk ikke time til dette før i uke 12 jeg. Kunne visst ikke komme før [emoji85][emoji85]

Hvordan får dere tatt blodprøver allerede? Fikk ikke time til dette før i uke 12 jeg. Kunne visst ikke komme før [emoji85][emoji85]

Jeg får ikke tatt blodprøver idag, skal inn igjen å ta blodprøvene om 2 uker [emoji51]

Jeg har ikke megt meg å betille enda... Sååå kjedelig aynes jeg det er :P tipper jeg klarer å kimme meg dit til uke 13 ca, som sist. Eller, da var jeg vell i uke 14...

Fordi jeg har en kronisk tarmsykdom som også må følges opp. Og da sa legen at vi kunne like gjerne ta 12-ukers-prøvene også siden de allikevel skulle stikke meg. (Jeg er vanskelig å stikke på så de på legekontoret vil helst ikke med mindre de må). [emoji382][emoji5]

Var visst bare en av prøvene som ikke kunne tas før uke 12. Må tilbake for å ta den senere...

I min kommune sier de første kontroll er i uke 8-12. Så jeg har bestilt time i starten av uke 9, også fordi jeg må snakke med legen om tilrettelegging i jobben.

I min kommune sier de første kontroll er i uke 8-12. Så jeg har bestilt time i starten av uke 9, også fordi jeg må snakke med legen om tilrettelegging i jobben.

I min kommune og sier de det er kontroll uke 8-12 men de nekter ta blodprøvene før 12+0 [emoji53]

Back
Topp