Første svangerskapskontroll

Lillerose

Forumet er livet
Februarlykke 2016
❤ Juliskattene 2018 ❤
Har dere bestilt første svangerskapskontroll? Når blir den, og skal dere til lege eller jordmor? :)

Jeg skulle bestille hos jordmor i uke 12, som sist, men de ville gjerne ha meg inn tidligere også, så da skal jeg i uke 8 og så i uke 12 for å ta blodprøver. :) Håper jeg får en like fin jordmor som sist! [emoji4]

Jeg skal innom fastlegen i morgen med gutten - skal snakke litt med legen da. Regner med vi setter opp en time. Skal også ringe jordmor i morgen. Har vært til begge deler de to siste svangerskapene, så velger det denne gangen også [emoji4]

Jeg ringte til jordmor i dag og spurte når det var vanlig å ha første kontroll der. Hun sa at første kontroll måtte være hos legen fordi de tok ikke blodprøve og sånt, og at første kontroll hos jordmor pleier å være rundt uke 16. Jeg vet ikke når jeg skal på første kontroll, men må vel kanskje bestille snart selv om det er lenge til. Skal det være etter uke 12? :-)

Jeg ringte til jordmor i dag og spurte når det var vanlig å ha første kontroll der. Hun sa at første kontroll måtte være hos legen fordi de tok ikke blodprøve og sånt, og at første kontroll hos jordmor pleier å være rundt uke 16. Jeg vet ikke når jeg skal på første kontroll, men må vel kanskje bestille snart selv om det er lenge til. Skal det være etter uke 12? :-)
Jeg fikk beskjed om at blodprøvene skulle tas etter uke 12 ja. Heldigvis tar de blodprøver hos jordmor, så da slippe jeg å dra til legen også.

Jeg er førstegangs og bestilte meg en time hos fastlegen når jeg fikk positiv test. Hadde timen min i dag 7+0. Vi pratet litt og plutselig dro han frem ultralyd og jeg fikk se lille spiren og et hjerte som banket! Dette var jeg helt uforberedt på etter å lest på forumet her og følte meg litt dum for å komme til legen så tidlig men du hvor heldig jeg føler meg! :D
Skal tilbake om to uker å ta blodprøver.

Jeg skal til legen på mandag :) og etter den timen setter vi opp til blodprøver i uke 12 og jeg bestille jm time. Tviler på at det er veldig lang ventetid her, men greit å ha det satt opp syntes jeg :)

Jeg skal til jordmor på torsdag allerede, er da 5+1, men har litt spm ang hks jeg hadde sist og medisiner jeg vanligvis bruker!
Og så skal jeg til fastlegen når jeg er 7+0, og ho har ultralyd så da skulle vi ta en titt på lille spire[emoji7]

Jeg skal til legen når jeg er 12+1 for blodprøver osv, men skal til jordmor i morra (7+6) for å prate litt om kosthold osv[emoji4] Jeg er ganske bekymret for å gå for mye opp, og trenger å snakke med ho litt om de tingene. Har gått ned 33kg det siste 1,5 året, så kjenner at tanken på å skulle gå opp i vekt skremmer meg, men jeg vil jo gjøre det som er best for babyen[emoji173] Må bare finne en god balanse

Fått første time hos jm når jeg er 8+2, også sa hu at jeg måtte til fastlegen før det for å få sv.skaps skjema osv

Jeg er førstegangs, og siden jeg mistet forrige gang (1 år siden) så anbefalte han meg å komme inn så fort jeg visste for å bli henvist til TUL [emoji173]️ har legetime til tirsdag, er vel da rundt 7 uker [emoji5]

Jeg er 11+0 på julaften og 12+0 på nyttår. Burde jeg ta første kontroll i uken før julaften da?

Back
Topp