Bkno8280882
Andre møte med forumet
Er 12+3 i morgen, og skal på første svangerskapskontroll hos lege. Er det vanlig at samboer blir med, og hvor vanlig er det å få høre hjertelyd? [emoji4]
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Er 12+3 i morgen, og skal på første svangerskapskontroll hos lege. Er det vanlig at samboer blir med, og hvor vanlig er det å få høre hjertelyd? [emoji4]
Sniker litt fra februar. Du velger selv om du vil ha med samboer, min har ikke vært med på denne kontrollen.
Det er utfylling av helsekort, blodprøve og urinprøve, søke fødeplass og evt. hvis det er noe spesielt du/ dere vil ta opp
Hjertelyd hører lege/ jordmor sjeldent etter så tidlig, men det kan såklart hende legen vil prøve likevel.
Lykke til [emoji173]️
Min sjekker alltid fosterlyden på første kontroll[emoji6] opp til hver enkelt!
Skal til jordmor neste uke og det blir første kontroll i dette svangerskapet. Samboer går på jobb, siden det er vårt andre barn føler jeg at dette er noe jeg fikser selv. Men UL i uke 18 synes jeg vi alle skal gå (inkl kommende storebror)
Her også ble det presisert sist gang. Da var det ikke aktuelt.Hvilket sykehus er det? Hos oss er det presisert i brevet at barn ikke er ønsket til OUL.
Grunnen til at de ikke vil at barn skal være med på OUL er fordi det kan hende noe er galt. Det er ikke så stas om man har med seg storesøster/storebror, og så viser det seg at noe er alvorlig galt med fosteret. Traumateriserende for storesøskenet, og en vanskelig situasjon både for helsepersonell som da må ta vare på både fortvilte foreldre OG en fortvilet unge, og for foreldrene som må takle beskjeden og samtidig ta seg av eldstemann.
Hvilket sykehus er det? Hos oss er det presisert i brevet at barn ikke er ønsket til OUL.