Bkno9530472
Andre møte med forumet
Noen som vil fortelle hva dere gikk igjennom på første kontroll?
Følte meg ikke mye klokere etter en tur hos legen[emoji15]
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Følte det ganske likt som deg,så bestilte time hos jordmor ganske kjapt etterpå.Noen som vil fortelle hva dere gikk igjennom på første kontroll?
Følte det ganske likt som deg,så bestilte time hos jordmor ganske kjapt etterpå.
Legen gikk gjennom vekt, alkohol, røyk og tok blodprøver. Tror ikke han gjorde stort mer, utenom å si han var overaska over at jeg var gravid (wtf liksom!).
Legen min spurte bare om vekta, så om du gjør det hjemme er det helt sikkert okOg man måå veie seg? Dette er jeg ikke så keen på kjenner jeg
Jeg går annenhver gang ca til jm/lege, og veier hjemme. Det er jo utviklingen de vil se på mest, og den kan jo endre seg med forskjellige vekter uten at det har noe å si. Men har du glemt det hjemme gjør du det der. Kan hende noen vil at du skal gjøre det der, men tipper de fleste er ok på det.Og man måå veie seg? Dette er jeg ikke så keen på kjenner jeg
Nei, har forstått det slik at det er frivillig. Men sterkt anbefalt [emoji6] er vel derfor vi får de gratis [emoji5]️Er egentlig svangerskapskontroller obligatoriske? Jeg bare lurer![]()
Og man måå veie seg? Dette er jeg ikke så keen på kjenner jeg
Fikk bare beskjed om å stille meg på vekta eg, opp 2 kg fra da eg veide meg uten klær om morgenen.... men er vel mest utvikling de ønsker å følge, så litt fra eller til er vel ikke så farlig.....
Nei, har forstått det slik at det er frivillig. Men sterkt anbefalt [emoji6] er vel derfor vi får de gratis [emoji5]️
Legen på sykehuset sa til meg at jeg måtte på oul, jeg hadde ikke noe valg. Og mannen måtte være med.
Jeg stussa litt da.
Hvis du feks ikke har vært på svangerskapskontroll og tatt blodprøvene og fått helsekort og svarbrev fra blodprøvene kan du risikere ved en fødsel at alle stiller i sånne austronautdrakter fordi de ikke vet at du ikke har smitte mot feks hiv. Og hvis du skal vurderes til keisersnitt er du vel nødt til å hatt oul så de kan planlegge det.
Ellers er svangerskapskontroller frivillig, du har krav på minst 8 eller så mange du trenger for å føle deg ivaretatt, men ikke pliktig.
Tar fastlegen ultralyd?Hadde en fin opplevelse! Tok blodprøve, urinprøve, vekt og sjekket blodtrykk! Var 12+0. Helt på slutten tok han ultralyd så fikk sett at alt sto bra til med lille[emoji169]