Første svangerskapskontroll

Lollipop95

Betatt av forumet
Var på første kontroll hos legen i dag. Følte den gikk litt sånn som sånn.
Hun spurte egentlig bare om estimert termin, hvordan jeg følte helsen var og om røyking. Også bestilte hun ul time da.. Også fikk eg beskjed om og gå og la blodprøver før vi var ferdig.

Thats it. Ingen helsekort eller spørsmål angående helse hos familien eller sambo.

Syntes dette var litt rart, men får ringe til jordmor og bestille time i morgen og høre med hun hva som skjer.

Var på første kontroll hos legen i dag. Følte den gikk litt sånn som sånn.
Hun spurte egentlig bare om estimert termin, hvordan jeg følte helsen var og om røyking. Også bestilte hun ul time da.. Også fikk eg beskjed om og gå og la blodprøver før vi var ferdig.

Thats it. Ingen helsekort eller spørsmål angående helse hos familien eller sambo.

Syntes dette var litt rart, men får ringe til jordmor og bestille time i morgen og høre med hun hva som skjer.

Det hørtes snaut ut.. Min kontroll bestod i en samtale, fylle ut helsekort, blodprøve.. Hun sjekket blodtrykk og hørte på hjertet. Noe som var bra, da det ble oppdaget en bilyd på hjertet mitt.. Ble henvist til både OUL og ul av hjertet. Fikk ulike gravidhefter og info om veien videre.

Merkelig at helsekort ikke ble fylt ut. Det skal du jo ta med til jordmor. Mulig legen glemte det?

Det hørtes snaut ut.. Min kontroll bestod i en samtale, fylle ut helsekort, blodprøve.. Hun sjekket blodtrykk og hørte på hjertet. Noe som var bra, da det ble oppdaget en bilyd på hjertet mitt.. Ble henvist til både OUL og ul av hjertet. Fikk ulike gravidhefter og info om veien videre.

Merkelig at helsekort ikke ble fylt ut. Det skal du jo ta med til jordmor. Mulig legen glemte det?

Kan være mulig. Lang reisevei til legen så får heller bare høre med jordmor når eg e der om hun kan fikse det :)

hadde også litt samme opplevelse som deg dessverre :( men jeg fikk iallefall helsekort??? kan ikke skjønne hvorfor dette ikke ble fyllt ut, syntes du skal ringe legen også og spørre litt. Kan være som Arya31 skrev at legen har glemt det, men da er det jo viktig å få ringt legen å få spurt om nettopp dette :)

Hvor langt er du på vei da? Du burde fått fyllt ut skjemaet slik at du kan ha det med på kontroller senere! :)

Hvor langt er du på vei da? Du burde fått fyllt ut skjemaet slik at du kan ha det med på kontroller senere! :)

Er 12+3 så syntes det var litt rart at jeg ikke fikk det.
Hun har jo ellers vært så intrisert. Forje uke var jeg innom pga sykdom og da spurte hun om eg hadde bilder og vise fra tul og liknende :)

Skulle tro hun har glemt det da.. Du kan jo prøve å ringe inn å høre, du trenger jo det kortet når du skal til jordmor, ul osv :-)

Skulle tro hun har glemt det da.. Du kan jo prøve å ringe inn å høre, du trenger jo det kortet når du skal til jordmor, ul osv :)

Snakket med helsestasjonen når eg ringte for og bestille time i dag. Fikk beskjed om at det ikke spilte noe rolle og at jm kunne fikse dette på første timen :)

Back
Topp