Første svangerskapskontroll :)

ma82

Blir kjent med forumet
I dag var jeg på første svangerskapskontroll! 9+4 i dag. Legen min har vikar og det var en ung uerfaren gutt som leste alle spørsmål fra et ark. Jeg er glad dette er mitt 3. svangerskap og at jeg føler meg veldig trygg, for han hadde ikke greie på noe ifht svangerskap. Han sa til slutt "dette vet du mye mer om enn meg", og det var jo sant :happy090 Han kjente ikke på magen min, men nå husker ikke jeg om det er vanlig på første kontroll..? Fikk ny time om 8 uker, til samme lege... :dead: Ble sykmeldt ut uka, formen er dritt!! Fikk ny termin da, skjønner ikke det helt.. Terminkalkulatoren sier 2. mai, men legen sa 30.april. Utifra samme mensdato. Jaja, får ikke svar før UL uansett :joyful:

Livmoren kommer ikke opp av bekkenet før ca uke 12 så ikke vits å kjenne etter enda :) Godt du ikke er førstegangs da. Kanskje det er en jm du kan gå til?

Her blir det blodprøver hos legen når eg er 12+0 iflg mens syklus. Skal til jordmoren i februar :) syns det var lenge til, men det var det de sa på helsestasjonen. Barn nr 3 :)

Back
Topp