Første svangerskapskontroll

utålmodig

Betatt av forumet
Novemberskattene 2014 <3
Når har dere tenkt å ha første kontroll? Jeg har allerede bestilt time hos lege når jeg (forhåpentligvis!!) er 10+3. Lang ventetid hos legen her, og fikk ikke engang time hos fastlegen før jeg er over 13 uker, så her blir det hos en turnuslege. Det er egentlig det samme for meg. Kommer uansett til å gå til jordmor på de neste kontrollene, da jeg føler at hun har bedre tid og har mer kunnskap om svangerskap. Hvordan har dere tenkt å gjøre det?
 
Skal bestille snart, hos jordmor på helsestasjonen i nærheten. Håper å få rundt 12 uker :)

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app
 
Jeg har allerede vært hos legen for å få sykemelding. Skal igjen 6+5 og ta litt blodprøver. Får tett oppfølging pga 2 sa siste år. Føles betryggende selv om det ikke gjøres stort:)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Prøvde å ringe i dag, men legekontoret er stengt et par dager pga oppdatering av nettet:/
Jeg ønsker en time hos fastlegen i uke 7/8 siden jeg mista sist. Hun har ul apparat, så håper jeg får time rundt da.. så satse på oppfølging frem til jeg finner hjertelyden selv på angelsound'n min <3

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Allerede vært hos lege, og flere ganger hos gyn, av medisinske grunner. Er vel snart på kun standardoppfølging håper jeg :)
Da blir det lege i uke 12 ca for første ordinære svangerskapskontroll, og så annenhver gang hos lege og jordmor regner jeg med, syns det funket fint sist.
 
Jeg venter med å gå til fastlegen til jeg har kommet lengre. Skal inn på tidlig ul den 24/3, for å sjekke at alt ligger på riktig plass. Hadde en exu i november, så følges opp ekstra nå i begynnelsen.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Den første timen blir nok ikke før i uke 12, om det ikke skulle oppstå noe spesiellt. Kommer nok til å gå mest til jordmor denne gangen også, føler jeg får mye bedre info der :)
 
Jeg har legetime når jeg er 8+1, heldigvis. Føler jeg vil komme i gang med å få vite litt og sånn :)
Tenker å ta tidlig UL, for å sjekke om alt er OK, og for å ha et ultralyd-bilde vi kan bruke for å fortelle nyheten til de i familien som ikke har fått vite det!
 
Vil ha tidlig ultralyd i uke 7/8 for å se st det er et hjerte som slår, og så time hos fastlege i uke 12 ca tenker jeg ;-)
Egentlig lyst å ha mesteparten av kontrollene hos jordmor. Syns jeg fikk mye mer ut av det sist jeg var gravid. :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Vi skal også bruke jordmor :) Gjorde det med lillemor også, kjempe fornøyd ! Legen min er kald og kynisk.. xD Ikke noen å prate med baby om akkurat.
 
Fikk bestilt time til ul hos legen min i dag, til 26. mars. Da er jeg7+6, håper vi ser det vi ønsker da <3

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Back
Topp