Første svangerskapskontroll

En tråd i 'Desember 2013' startet av Tussi90, 23 Apr 2013.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. Lurepus Gift med forumet VIP Himmelbarn Desemberskatter 2016 ❤️ Augustlykke 2020 ❤️ Desemberskattene 2014 Januar 2017

Jeg ringte legen i dag og fikk time allerede i morgen (4+6). Er ikke det veldig tidlig? Når hadde/skal dere ha første kontroll?

2. Jeg ringte idag, og fikk ikke time før jeg er 8 uker på vei.

3. kattungen Glad i forumet

Jeg var innom legen første gangen da jeg var 5+1, men det var fordi jeg allerede hadde en time den dagen ;) Første svangerskapskontroll er 9+1 for min del :)

4. Vipsy Vipsy Septembermødre <3

Var hos legen i dag. er 6 uker.
    Tok blodprøver,urinprøve og fikk henvisning til tidlig ultralyd. skal tilbake i uke 10..da skal jeg starte med vanlig kontroller med helsekort.

5. Hildus Glad i forumet

Var hos legen allerede når jeg var 4+6, men kun for blodtrykkskontroll. Skal på første svangerskapskontroll når jeg er 9 uker :)

6. Challa Betatt av forumet

Skal ikkje på første kontroll før rundt uke 11-12 e :p

7. PrøverPåNummer4 Forelsket i forumet

Første kontroll 7+3 :)
    Men er egentlig ofte inne nå pga sykemelding

8. Pimilla Blir kjent med forumet

Jeg skal til legen på torsdag 7+2 for å sjekke blodtrykk, spurte da om det var mulig å ta første kontroll siden jeg skal ut å reise noen uker, men fikk beskjed om at det gjennomførte de ikke før mellom uke 9 og 12... Men skjønner ut fra hva jeg leser rundt forbi her inne at det er veldig forskjellig fra lege til lege. Så da et det tydeligvis ikke noe fasit ;)

9. ~lilletrille~ Forelsket i forumet

Skal på første kontroll 21 mai.. Er da nesten 13 uker på vei.. :)

10. missi12 Elsker forumet

Var hos legen når jeg var 5+2. Han tok da det som første kontroll.

11. _nette86 venter en liten juleskatt Høsthjerter 2017

Skal på kontroll 23 mai, er da 10+6
    Her tar de første kontroll mellom 8 og 12 uker så syns det var litt tidlig, men det er sikkert forskjellig fra plass til plass

12. mamma_til_3 <3 Desemberhemlighet <3 VIP

Første kontroll er 30 april, da er jeg 8+3

13. Frk.Friken Flørter med forumet

Var hos legeni går, men han bare bekrefta at jeg var gravid med en urinprøve oghanviste meg videre til gynekolog (etter eget ønske). Fått time der i slutten av mai, ca 12 uker på vei.

14. leirsjø-dronning mamma til 3 i februar <3

Her er første time i morgen da 6+3. Men jeg har hatt en del sa'er så di vil følge tett opp nå :) ehentlig skulle jeg ikke inn før etter uke 12.

15. Sjokoperle* Andre møte med forumet

Var der forrige uke 7+2 :)

16. <3Babylykke<3 Flørter med forumet

Jeg skal inn 3 juni, da er jeg 10+4. Syns det var altfor lenge til å vente så kommer til og bestille tidelig UL i uke 7.

Men noen som vet om det er best og gå i uke 7 el 8? Kan man høre hjertelyd i uke 7? Er såå utålmodig :( hehe :)

17. Prøver21 Lykkerus <3

Jeg skal når jeg er 9+4 men har vært innom legen flere ganger for å få sykemelding. og tidlig ul i uke7. Kjenner jeg gruer meg til kontrollen hos legen, hater sprøyter å vet at jeg må ta blodprøver!! haha.

18. Amelia Bedelia Elsker forumet

Jeg skal ringe imorgen hvis jeg husker det på jobb ;) er 8+2 imorgen og håper ikke jeg må vente så lenge på time..

19. Amelia Bedelia Elsker forumet

Er best å vente lengst mulig for da ser man mer ;) Hjertelyd skal du kunne se i uke 7 :) vet ikke om du får høre..jeg fikk høre i uke 9 sist men bare et par sekunder. Husker ikke hvorfor.. Utålmodighet kjenner jeg til ;) hehe

20. <3Babylykke<3 Flørter med forumet

Ja bare og smøre seg med tålmodighet :) men hjelper sikkert litt når man får høre hjertelyden :) så mye og glede seg til <3

Del denne siden