Første svangerskapskontroll

Lurepus

Gift med forumet
VIP
Himmelbarn
Desemberskattene 2014
Desemberskatter 2016
Januar 2017
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Jeg ringte legen i dag og fikk time allerede i morgen (4+6). Er ikke det veldig tidlig? Når hadde/skal dere ha første kontroll?
 
Jeg ringte idag, og fikk ikke time før jeg er 8 uker på vei.
 
Jeg var innom legen første gangen da jeg var 5+1, men det var fordi jeg allerede hadde en time den dagen ;) Første svangerskapskontroll er 9+1 for min del :)
 
Var hos legen i dag. er 6 uker.
Tok blodprøver,urinprøve og fikk henvisning til tidlig ultralyd. skal tilbake i uke 10..da skal jeg starte med vanlig kontroller med helsekort.
 
Var hos legen allerede når jeg var 4+6, men kun for blodtrykkskontroll. Skal på første svangerskapskontroll når jeg er 9 uker :)
 
Jeg skal til legen på torsdag 7+2 for å sjekke blodtrykk, spurte da om det var mulig å ta første kontroll siden jeg skal ut å reise noen uker, men fikk beskjed om at det gjennomførte de ikke før mellom uke 9 og 12... Men skjønner ut fra hva jeg leser rundt forbi her inne at det er veldig forskjellig fra lege til lege. Så da et det tydeligvis ikke noe fasit ;)
 
Var hos legen når jeg var 5+2. Han tok da det som første kontroll.
 
Skal på kontroll 23 mai, er da 10+6
Her tar de første kontroll mellom 8 og 12 uker så syns det var litt tidlig, men det er sikkert forskjellig fra plass til plass
 
Var hos legeni går, men han bare bekrefta at jeg var gravid med en urinprøve oghanviste meg videre til gynekolog (etter eget ønske). Fått time der i slutten av mai, ca 12 uker på vei.
 
Her er første time i morgen da 6+3. Men jeg har hatt en del sa'er så di vil følge tett opp nå :) ehentlig skulle jeg ikke inn før etter uke 12.
 
Jeg skal inn 3 juni, da er jeg 10+4. Syns det var altfor lenge til å vente så kommer til og bestille tidelig UL i uke 7.

Men noen som vet om det er best og gå i uke 7 el 8? Kan man høre hjertelyd i uke 7? Er såå utålmodig :( hehe :)
 
Jeg skal når jeg er 9+4 men har vært innom legen flere ganger for å få sykemelding. og tidlig ul i uke7. Kjenner jeg gruer meg til kontrollen hos legen, hater sprøyter å vet at jeg må ta blodprøver!! haha.
 
Jeg skal ringe imorgen hvis jeg husker det på jobb ;) er 8+2 imorgen og håper ikke jeg må vente så lenge på time..
 
Jeg skal inn 3 juni, da er jeg 10+4. Syns det var altfor lenge til å vente så kommer til og bestille tidelig UL i uke 7.

Men noen som vet om det er best og gå i uke 7 el 8? Kan man høre hjertelyd i uke 7? Er såå utålmodig :( hehe :)

Er best å vente lengst mulig for da ser man mer ;) Hjertelyd skal du kunne se i uke 7 :) vet ikke om du får høre..jeg fikk høre i uke 9 sist men bare et par sekunder. Husker ikke hvorfor.. Utålmodighet kjenner jeg til ;) hehe
 
Er best å vente lengst mulig for da ser man mer ;) Hjertelyd skal du kunne se i uke 7 :) vet ikke om du får høre..jeg fikk høre i uke 9 sist men bare et par sekunder. Husker ikke hvorfor.. Utålmodighet kjenner jeg til ;) hehe

Ja bare og smøre seg med tålmodighet :) men hjelper sikkert litt når man får høre hjertelyden :) så mye og glede seg til <3
 
Back
Topp