Første svangerskapskontroll

BellaTullball

mamma til to gullskatter
Endelig er det min tur å dra på svangerskapskontroll.

Veldig spent på om alt er i orden, er litt i tvil inni mellom for eneste symptomer er ømme pupper og ingen mens.
Hadde ikke noe særlig symptomer sist heller, men det er så lenge siden, så jeg føler meg nesten som førstegangs.

Har siden den gang opplevd at venner og slektninger har mistet enten i svangerskap eller etter fødsel, så det gjør meg vel litt mere bekymret denne gangen.
Var først ute til å få barn, så den gangen var det ingen som hadde opplevd noe.

Men prøver å tenke mest mulig positivt da.

Er etter min termin 13+6 i dag.

Lykke til! :) Går nok fint. Kanskje legen lytter etter hjertelyden også siden du er såpass langt på vei :)

Jeg har først svangerskapskontroll på fredag, og føler det akkurat som deg... Etter at kvalmen forsvant, har jeg ingen symptomer lenger, og jeg også har en del folk i omgangskretsen som har mistet både i svangerskapet og ved fødsel... Må bruke en del energi på å holde bekymringene tilbake :)

Lykke ti på kontroll, det går nok veldig fint =)

De var VELDIG forsinket på legekontoret i dag, i allefall hun legen jeg har nå.
Nesten 1,5 time :schocked028 etter min egentlige avtale kom jeg endelig inn.

Kontrollen gikk greit nok, men hun sjekka ingenting. Hun spurte meg litt om forrige svangerskap og fødsel.
Tok blodprøver på laboratoriet etterpå, skal tilbake neste onsdag for å få svar på de.

Skal til jordmor mandag 18. feb (takk og lov?), så regner med at ting blir sjekket opp skikkelig da.

Akkurat nå angrer jeg veldig på at jeg nylig byttet fastlege (var SÅ FORNØYD med hun jeg hadde før), men jeg orker ikke å dra ca 2 timer en vei for å dra til legen i lengden.

Rart at du ikke ble undersøkt mer..
Men har det som deg, etter kvalmen kom bort er eneste symptomet ømme pupper. Er 12-13 uker på vei å jeg hører hjertelyden godt. Så ingen symptomer betyr ikke at noe er galt :)
Du skal se den lille har det kjempe godt :)

Er ikke alle som sjekker så mye så tidlig i svangerskapet desverre, jeg hadde min første svangerskapskontroll i dag jeg også og av mine 3 svangerskap er det førstegang at det er blitt tatt symfysemål og lyttet etter hjertelyd på første kontroll. Hos JM pleier de jo å ta seg bedre tid både til sjekk og snakk så får tro du får sjekket det meste da i hvertfall.

jeg er 12 uker påvei i morgen å skal ha min tredje kontroll på onsdag. Også min 3 ul. Min fastlege har dette på kontoret. I forrige svangerskap tok han også ul gjevnt :) syns det er veldig greit, da jeg føler meg tryggere :)

Når er det vanlig med første jordmortime (etter første sv.skapskontroll hos legen)?

Back
Topp