Første svangerskapskontroll

Attpåklatt1

Glad i forumet
Maisløyfene 2024
I dag har jeg vært hos legen min på kontroll og legen ville lytte etter hjertelyden. Hun begynte litt optimistisk å lete rundt på magen, men vi hørte ingenting. Hun holdt på i nesten 20 minutt uten å finne noe, før hun sa at jeg måtte komme tilbake neste uke. har jo lest litt rundt på nettet om at det ikke er alle som finner hjertelyden i uke12, men kjenner at jeg begynner å bli litt bekymret likevel. Siste uken har jeg ikke hatt noen symptomer... har tenkt at dette var normalt når man nærmer seg 12 uker, men nå begynner jeg å bli så usikker. Har heldigvis doppler hjemme så jeg skal lete selv hver eneste dag fremover. 
Alt annet var som det skulle, og legen kunne kjenne toppen på livmoren min rett under navlen. (noe som forklarer hvorfor jeg er så mye større denne gangen enn forrige gang) Har sett hjertet banke på ul i uke8 så jeg krysser fingrene for at Småen fortsatt klamrer seg fast der inne.

jordmoren fant ikke hjertelyden her heller. jeg lovte å ikke bli stresset dersom hun ikke fant den. kjente da jeg kom hjem at jeg ble litt urolig så jeg ringte gynklinikken og fikk ultralydtime dagen etter :-) så i går var vi på ultralyd og fikk se et spell levende foster. helt perfekt. du trenger nok ikke å bekymre deg :-)

Vet at en del leger ikke ønsker å lete etter hjertelyden så tidlig som i uke 12, nettopp fordi det er vanskelig og de ikke ønsker å stresse opp den gravide.
Satser på at alt er i skjønneste orden!

Back
Topp