Første svangerskapskontroll

x1xSupersmurf

Betatt av forumet
Hei.

Er det noen som vet om det er vanlig å ta med den vordende faren på første svangerskapskontroll? Jeg har fått legetime fredag den 13. august

Jeg skal ha med gubben på alle kontroller! ;P
Han har ikke noe valg rett og slett. hehe
Først og fremst, fordi jeg vil at han skal ta del i svangerskapet mest mulig, og med mine konsentrasjonsvansker, så har jeg innimellom vanskelig for å huske hva som blir sagt.

Jeg hadde med mannen alle ganger sist.
Denne gangen gikk jeg alene, ellers måtte jeg hatt med meg både mann og kommende storebror...

Fremover håper jeg han har sjangs til å være med på noen, UL skal han være med på.

Første gang var han med på noen kontroller, sist var han bare med på diabeteskontrollene på sykehuset.. Men det var godt å ha han med.. Regner med jeg får svangerskapsdiabetes denne gangen også siden jeg har hatt det med begge 2 så han skal vertfall være med på de kontrollene, er et godt stykke å kjøre for oss...

det er opp til han her i huset. men blir det som det pleier så er han på jobb da...
[8D]

jeg kommer til å ta han med, men akkurat den kontrollen er relativt kjedelig da så om mannen min ikke hadde hatt mulighet til å være med på èn så hade jeg valgt bort den. Det er mye prating, mange brosjyrer, mye info, blodprøvene og evt en rask gu om det er behov.

Han var ikke med på den første kontrollen da jeg gikk med Luc, og han kommer nok ikke til å bli med denne gangen heller. Men han var med til jordmor, og da fikk vi høre hjertelyden. Det satte han like stor pris på som jeg.
Men han har fått lov til å velge selv[;)]

Hei hei.
Min mann har ikke vært med på 1 kontroll på noen av våre svangerskap.
Han har vært med for å høre hjertelyd, og selvsagt på ultralyd.
Det må nesten være opp til hver enkel å finne utav hva som er best for den enkelte,
og evnt om en trenger å ha med mannen for sin egen skyld.
Jeg for min del, følte ikke at det var veldig nødvendig å ha han med på 1 kontroll,
men vet at mange av venninnene mine har hatt gubbene sine med.
Hva sier mannen din da? Ønsker han å være med?

Han var med på samtlige kontroller sist, men denne gangen tror jeg han får velge selv. Han blir selvfølgelig med på ultralydkontrollene [:D] Skal ha mine kontroller på sykehuset denne gangen så jeg vet jeg blir tatt godt vare på [:D]

Forrige gang var han med på ultralyd, og den kontrollen der vi skulle snakke om fødsel, + fødselsforberedende kurs [:)]

Nå blir det nok bare på ultralyden, dersom han er hjemme da.. [:)]

Tusen takk for svar[:)] Vi får se om han blir med eller ikke. Jeg tror ikke at han syns det var så veldig viktig, men han blir selvfølgelig med på ultralyd

Ultralyden synes jeg er det viktigste. (vi har jo vært gjennom dette før, så han vet det meste) Kjekt å være to og se alt alt er bra, men nødvendig for meg å ha ham der om IKKE alt er ok...tenk å måtte ringe ham etter UL og fortelle at "nei, det er ikke forenelig med liv utenfor livmoren" eller noe mindre dramatisk men likevel at noe er galt... da trenger jeg ham der.

Jeg regner med at alt går bra, men om ikke...

Back
Topp