Første svangerskapskontroll og ultralyd 6 + 0

Bokelsker

Elsker forumet
Januarlykke 2020
Jeg var på første svangerskapskontroll hos fastlegen i dag. Leverte urinprøve og tok blodprøver. Fylte inn helsekort for gravide. Jeg har hatt en del svært sterke smerter i lysken, omtrent der eggstokken/egglederen/blindtarmen er, og var bekymret for at det kunne være svangerskap utenfor livmoren. Fastlegen roet meg ned og sa at det antakeligvis ikke var det, men etter å ha snakket med gynekolog fikk jeg komme til Ahus som drop-in-pasient og ta en kjapp ultralyd for å utelukke det. Heldigvis viste ultralyden graviditet i livmoren! Jeg fikk se hjertet slå og embryoet ble målt til ca. 6 + 1.

Jeg er veldig lettet nå!

2019-05-23 11.47.16_UL 1.jpg
 
Så bra. Herlig å se at det er liv.
 
Tusen takk, snille dere! Er veldig lykkelig her jeg sitter, selv om jeg er kvalm, oppblåst og urolig i magen. :)
 
Fantastisk. Helt utrolig at man ser noe så fort

Helt enig! Jeg var ikke på UL så tidlig med førstemann, så jeg var veldig usikker på om de kom til å se noe i det hele tatt. Jeg er veldig glad for å ha sett et bankende hjerte!
 
Helt enig! Jeg var ikke på UL så tidlig med førstemann, så jeg var veldig usikker på om de kom til å se noe i det hele tatt. Jeg er veldig glad for å ha sett et bankende hjerte!
Eg har ei på 10 mnd. Var på tidlig ultralyd med henne i uke 7. Fra da var hun for oss bare lille frø. Er helt magisk at noe så lite skal bli noe SÅ stort....
 
Eg har ei på 10 mnd. Var på tidlig ultralyd med henne i uke 7. Fra da var hun for oss bare lille frø. Er helt magisk at noe så lite skal bli noe SÅ stort....

Vår førstemann blir snart fire og det blir rarere og rarere å tenke på at han lå inni magen min! :D
 
Vår førstemann blir snart fire og det blir rarere og rarere å tenke på at han lå inni magen min! :D
Bare vent... Mi eldste er nå 12 og hormonene har slått ut for fult. Vet ikke om du har sett tegnefilmen "innsiden ut" siste scenen kommer det en panikk knapp i kontroll rommet som overstyrer ALT. og nettopp slik føles det.. :D
 
Ja, det var utrolig stas! Føles mye mer virkelig nå!
 
Fantastisk å få en ordentlig bekreftelse på at det er liv <3
 
Back
Topp