Første svangerskapskontroll idag!

Frøkenfryd

Blir kjent med forumet
Var på min første ordentlige svangerskapskontroll idag. Sier ordentlige for jeg var nemlig hos legen når jeg bare var 5 uker på vei også. Men da var jeg der egentlig av andre grunner.

Idag var alt bare bra! Bortsett fra at jeg hadde litt lav blodprosent. 11.2 bare. Så nå må jeg spise jern!
Hadde lagt på meg 2 kg, noe som var helt normalt visst. Idag er jeg 11 uker gravid og har termin 22 april.

Det som var mest gøy var at jeg fikk høre pulsslagene til barnet[:D] Trodde det var noe annet jeg hørte helt til legen sa at det var det var. Ååå det var så koselig å høre. Kunne ønske sambo var der med meg. Men han måtte på kurs med jobben idag. Så da må vi vente til ultralyd i uke 18. Da SKAL han være med.

Litt mere virkelig nå at det en noe inne i magen min!!

Noen andre her i april klubben som skal føde på Ahus??

Så spennende, skal til første kontroll hos legen imorra, jeg, det blir spennende. Tror jeg er ca 10 uker på vei.. Tipper jeg også har lite jern i blodet, og sikkert lavt blodtrykk også... Men er veldig redd for å veie meg imorra....... Gruer meg mest av alt til det... Menmen, håper jeg får høre hjerteslagene!!!! Spennende, blir det jaffal!

Skal ha andre svangerskapskontroll på torsdag. Da får jegse ultralyd av babyen. Gleder meg kjempemye! Legen min har UL på kontoret sitt, så det blir spennende. Tror jeg har litt lavt blodtrykk, for jeg besvimte nesten på jobb en dag. Ble helt svimmel og måtte sette meg ned... Litt skummelt, men men. Har også termin 22. april[:)]

hei frøken fryd :) jeg var på kontroll i dag og jeg fikk også høre hjertet, spesiell følelse :) Hvor mange slag i minuttet hadde din minsten? Min hadde 160, legen trodde at det kunne tyde på at det var ei jente. hm :) spennende

Jeg vet ikke hvor mange slag det var i minuttet, jeg glemte å spørre! Og ikke sa legen noe heller. Var ikke forberedt på å høre hjerteslaget så sterkt og tydelig så tidlig så jeg ble helt satt ut. Så jeg har ingen anelse om hva det blir, får vente til ultralyd.

Har en liten mistanke om at det er en jente da, men det er bare gjetting fra min side. Synes nemlig jeg har blitt rundere over det hele alt. Og har vært i fin form hele tiden. Moren min var i fin form da hun gikk med meg, og kjempedårlig da hun gikk med broren min. Ikke at det nødvendigvis betyr noe.

Back
Topp